پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 410814 تاریخ : 1397/08/13-13:32:09
,5,
تک رقمی شدن تلفات انرژی در 5 سال آینده

حاجی رضا تیموری مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران؛

تک رقمی شدن تلفات انرژی در 5 سال آینده

تیموری: برآورد تلفات انرژی تا پایان سال 96 به میزان 15.9 درصد انرژی است و با اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته بنا داریم تلفات را به 12 درصد در سال و تلفات را در 5 سال آتی تک رقمی نماییم.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، در حاشیه برگزاری دومین روز از هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران حاجی رضا تیموری مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: صنعت برق یکی از حیاتی ترین سطح کشور محسوب می شود و بی شک نقش انرژی در زندگی مردم به مثابه اکسیژن برای ادامه حیات انسان است فلذا بقا و پایداری شبکه های برق استمرار و پایداری انرژی الکتریکی جهت مصارف مختلف جامعه، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. 

وی ادامه داد: امروزه قطع برق به عنوان یکی از عوامل با اهمیت از سوی گروه‌های تروریستی و دشمنان برای فلج کردن جوامع استفاده می شود لذا شناسایی تهدیدات و اتخاذ راهکارهای مناسب در برخورد با آنها امری ضروری است و قطعاً می تواند در جهت ارتقاء سطح دانش و شناسایی تهدیدها و افزایش آمادگی صنعت برق نقش موثری داشته باشد.


تیموری افزود: این نمایشگاه جهت عرضه تولیدات جدید با توجه به نیاز جامعه و صنعت برق توسط شرکت‌های داخلی و خارجی و برقراری ارتباط میان آنها برای نوآوری و فناوری های جدید برگزار شده است که قطعاً حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در این نمایشگاه موجب رشد صنعت برق خواهد شد.


معرفی شرکت توزیع نیروی برق استان تهران
وی در معرفی شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: مساحت استان تهران 13 هزار کیلومتر مربع و 13 برابر شهر تهران است که تعداد مشترکان آن دو میلیون و 260 هزار و جمعیتی بالغ بر پنج و نیم میلیون نفر میباشد. روستاهای برقدار در این استان 755 روستا با بیش از 98 هزار مشترک است. طول شبکه های فشار متوسط و فشار ضعیف استان 34 هزار کیلومتر و تعداد ترانسفورماتورهای توزیع 50 هزار دستگاه و پیک بار در استان در سال‌جاری 2646 مگاوات ، تعداد فیدرهای 20 کیلوولت استان 720 عدد و تعداد فیدرهای بحرانی نیز حدود 300 عدد است.


وی خاطرنشان کرد: در شرکت توزیع نیروی برق استان تهران 637 نفر پرسنل رسمی و حدود 2400 نیروی شرکتی و حجمی مشغول به کار هستند.


ظرفیت انرژی مصرف شده
وی در ادامه با ارائه آمار از میزان انرژی های مصرف شده تا پایان شهریور سال جاری در بخش های مختلف با عناوین خانگی 1989 مگاوات ساعت ، عمومی 509 مگاوات ساعت ، کشاورزی 984 مگاوات ساعت ، صنعت 2204 مگاوات ساعت ، تجاری 686 مگاوات ساعت ، آزاد 25 مگاوات ساعت و معابر 106 مگاوات ساعت گفت: بیشترین مصرف مربوط به بخش صنعت و کمترین مصرف انرژی مربوط به بخش آزاد است.


پیگیری برق دزدی
تیموری با تاکید بر برق دزدی های صورت گرفته در سطح استان گفت: در حال حاضر 90 هزار انشعاب غیر مجاز به صورت مشهود و غیرمشهود در سطح استان وجود دارد که برای مقابله با آنها تدابیری نیز اندیشیده شده است.

 

حاجی رضا تیموری


وضعیت تولید نیروگاهی
وی در ادامه گزارشی از وضعیت کلی نیروگاه‌های تولید پراکنده اعلام کرد: تعداد 5 نیروگاه خورشیدی با ظرفیت نامی 20 مگاوات و ظرفیت عملی 15.08 مگاوات ، 8 نیروگاه گاز سوز به ظرفیت نامی 50 مگاوات و ظرفیت عملی 42.33 مگاوات، یک نیروگاه بیوگاز به ظرفیت نامی 4.4 مگاوات و ظرفیت عملی 3.74 ، یک نیروگاه زباله‌سوز با ظرفیت نامی 3.3 مگاوات و ظرفیت عملی 2.81 مگاوات که در مجموع 15 نیروگاه با ظرفیت نامی 77.5 و ظرفیت عملی 64 مگاوات حال فعالیت است.


جلوگیری از تلفات انرژی
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران نیز آماری از وضعیت تلفات انرژی در سطح استان و کارهای صورت گرفته برای جلوگیری از این تلفات در سال آینده خبر داد و در مورد انرژی های تلف شده گفت: به میزان 15.9 درصد انرژی در پایان سال 96 تلف شده است و با اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته بنا داریم تلفات را به 12 درصد در سال و در 5 سال آتی آن را تک رقمی کنیم که مشروط به تخصیص بودجه مورد نیاز برای احداث شبکه ، شناسایی لوازم اندازه گیری دستکاری شده، تعویض لوازم معیوب و نصب کنتورهای هوشمند است.


برنامه های کاهش بار 98 در استان تهران
تیموری برنامه کاهش پیک بار در تابستان 98 برای استان تهران را در 11 بند به شرح زیر خلاصه کرد: 1. اصلاح تعرفه با هدف کاهش مصرف مشترکین پرمصرف 2. اجبار به کاهش 30 درصد بار صنایع بالای 1 مگاوات 3. تغییر ساعت کار ادارات 4. قطعی 4 ساعت چاه های کشاورزی 5. استفاده از مولدهای خود تامین 6. کنترل بار روشنایی معابر و پارک ها 7. سرویس کولرهای آبی 8. خاموش نمودن تجهیزات الکتریکی دو ساعته در ایستگاه های سی ان جی 9. استفاده از فناوری های نوین 10. جایگزینی لامپ فلورسنت در اداره‌های تهران با لامپ ال ای دی 11. کاهش مصرف مشترکین تجاری که در مجموع می توان 154 مگاوات کاهش را برای سال 98 پیش‌بینی کرد.

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران  به مدت 4 روز ( 11 تا 14 آبان ) با حضور 483 شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران پذیرای بازدیدکنندگان است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 520
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران