پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 464954 تاریخ : 1398/02/30-14:29:12
,11,22,
توسعه محور شرق از اولویت های راهبردی کشور است

وزیر راه:

توسعه محور شرق از اولویت های راهبردی کشور است

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت زیرساخت های حمل و نقل گفت: توسعه محور شرق جزو اولویت های راهبردی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد اسلامی روز دوشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه و بهسازی سالن ترمینال فرودگاه بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: یکی از ظرفیت های بالقوه برای استان خراسان جنوبی مرز است که فرصت محسوب می شود. 

وی گفت: مردم نیز با توجه به ظرفیت ارزشمندی که دارند بالقوه می توانند برای شکوفایی اقتصادی استان فراتر از سهم خود اقدام کنند. 
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سه پروژه راه و شهرسازی به صورت همزمان در خراسان جنوبی دنبال می شود افزود: یکی از پروژه های مهم اتصال خط راه آهن چابهار به زاهدان - زابل به بیرجند و اتصال به راه آهن سراسری است که جزو اولویت اول محسوب می شود. 
وی بیان کرد: محور ترانزیت شمال - جنوب که مورد علاقه همه کشورهای منطقه است به صورت ویژه دنبال می شود و البته در احداث این کریدور عقب ماندگی داریم. 
اسلامی اصلاح، بهسازی و گسترش ظرفیت حمل و نقل جاده ای را از دیگر محورهای اصلی وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: این مهم با احداث باندهای دوم دنبال می شود که امروز تعدادی از محورها افتتاح و برخی نیز عملیات اجرایی آن شروع می شود. 
وی با اشاره به زیرساخت فرودگاهی به عنوان یکی از دیگر از اولویت ها بیان کرد: در این خصوص برای خراسان جنوبی هنوز نیاز به افزایش پرواز داریم. 
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید با توسعه زیرساخت های حمل و نقل، ظرفیت های اقتصادی در حوزه های گوناگون نیز شکوفا و همپای هم حرکت کنند تا به صورت لازم و ملزوم جاذبه های فراوان تری برای گسترش زیرساخت ها فراهم شود. 
وی یکی از موضوعات قابل اهمیت را بازآفرینی شهری عنوان کرد و گفت: در موضوع بازآفرینی شهری زیرساخت هایی برای سرانه های محلات ایجاد شده که امروز بخشی از آن با حضور استاندار و نمایندگان مورد بازدید قرار خواهد گرفت و بخشی از پروژه ها نیز به بهره برداری می رسد. 
اسلامی با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی در تولید مسکن رشد خوبی داشته و جزو استان های پیشرو بوده است اضافه کرد: برای این قضیه باید به مردم و مدیریت استان که از گذشته تا امروز با اهتمام دنبال این موضوع بوده اند، تبریک گفت. 
وی با اشاره به برگزاری جشن اختتامیه مسکن مهر خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد: با پروژه های جدیدی که آغاز می شود مردم خراسان جنوبی جزو کم دغدغه ترین مردم ایران از لحاظ تامین مسکن باشند. 
وزیر راه و شهرسازی با تاکید مجدد بر اولویت محور شرق و اتصال ریلی به چابهار گفت: اتصال فردوس به شبکه ریلی نیز پروژه تکمیلی دیگری است که امروز کلنگ زنی می شود. 
وی یادآور شد: همه باید با تامین منابع نقش ایفا کنند تا بتوانیم پروژه راه آهن را سرعت دهیم تا زودتر و سریعتر از برنامه زمان بندی راه آهن به این استان برسد. 
اسلامی در خصوص احداث فرودگاه جدید نیز گفت: بهره وری از فرودگاه باید اقتصادی شود از همین رو حمل و نقل ترکیبی در سیاست های وزارت راه و شهرسازی دنبال می شود. 
وی اضافه کرد: این سیاست هم در بنادر و هم در راه آهن و فرودگاه ها دنبال می شود تا با ایجاد جاذبه هایی فرصت جابه جایی بار و سفر گسترش یابد. 
وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر این اتفاق بیافتد می توان امیدوار بود که پروژه های زیرساختی در حوزه های حمل و نقل با سرعت بیشتری حرکت کند. 
وی با تاکید بر اینکه باید تولید بار و سفر در فرودگاه، بندر و راه آهن اقتصادی شود گفت: این مسئله جزو سیاست های وزارت راه و شهرسازی است. 
اسلامی با بیان اینکه ایجاد فرودگاه به طور مستقل به شکوفایی اقتصادی کمکی نمی کند اظهار داشت: باید طرح های مکمل در قالب سرمایه گذاری دنبال شود که از این لحاظ خراسان جنوبی ظرفیت هایی همچون صنایع، معادن و گردشگری دارد. 
وزیر راه و شهرسازی کمبود منابع آبی در کنار ظرفیت های خراسان جنوبی را یادآور شد و افزود: با توجه به دانشگاهی بودن شهر بیرجند و آمار دانشجویان و فرهنگیان در حوزه آی تی نیز این استان می تواند موفق عمل کند. 
وی ادامه داد: یکی از افتخارات خراسان جنوبی فرهنگی بودن این استان است که صادرات آن نه تنها زرشک و زعفران بلکه افراد فرهنگی نیز بوده اند. 
اسلامی گفت: معلمان بیرجند همیشه شهره هستند و این ظرفیت فرهنگی می تواند تحول در روند شکوفایی اقتصادی ایجاد کند. 
وزیر راه و شهرسازی با هیات همراه، ظهر امروز (دوشنبه) برای افتتاح و کلنگ زنی چند طرح زیربنایی در استان خراسان جنوبی وارد بیرجند شد. 
محمد اسلامی در سفر یک روزه برای پروژه های مرکز استان و معاونان وی به شهرستان های نهبندان، طبس، فردوس و درمیان سفر می کنند. 
استان مرزی خراسان جنوبی با افغانستان و 6 استان کشور همجوار است و خط راه آهن مسافربری ندارد. 
خراسان جنوبی دارای 2 فرودگاه فعال در شهرهای بیرجند و طبس است که فرودگاه بین المللی بیرجند از لحاظ قدمت سومین فرودگاه کشور محسوب می شود. 
همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی افتتاح رسمی 124 کیلومتر باند دوم در استان خراسان جنوبی انجام می شود. 
افتتاح 798 واحد مسکن مهر تعاونی ارتش و مراسم اختتامیه 30 هزار واحد مسکن مهر استان از برنامه های شاخص سفر وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی است. 
افتتاح و شروع عملیات ایمن سازی سه نقطه پرحادثه، شروع عملیات سالن ترمینال فرودگاه بین المللی بیرجند با اعتبار 19 میلیارد تومان، شروع عملیات راه آهن آنتنی فردوس و 60 کیلومتر باند دوم (قطعات جدید)، شروع عملیات مسکن خیرین مسکن ساز و خانه محله 17 شهریور در مرکز استان از دیگر پروژه ها است.
سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی نوار شرق ایران را شامل می شود و استان خراسان جنوبی طولانی ترین مرز مشترک با افغانستان را دارد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 433
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران