پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 6948 تاریخ : 1391/09/06-08:16:35
,9,16,17,
توریسم درمانی؛ ظرفیتی مغفول مانده از ذهن مسئولان

توریسم درمانی؛ ظرفیتی مغفول مانده از ذهن مسئولان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،توریسم درمانی را یکی از ظرفیت‌های حوزه درمان کشور خواند وگفت: تاکنون استقبالی از سوی مسئولان برای حمایت از این حوزه نشده است.

 

حمیدرضا عزیزی‌فارسانی پیشرفت‌های کشور در حوزه جذب گردشگر سلامت را مثبت ارزیابی کرد وگفت: به‌طور حتم توسعه و شکوفایی بهداشت و درمان می‌تواند در افزایش گرایش بیماران خارجی برای انجام درمان در ایران نقش به‌سزایی داشته باشد.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از نبود برنامه‌ریزی و ساماندهی مناسب حوزه توریسم درمانی در کشور٬ افزود: متأسفانه به‌علت فقدان ساماندهی در این بخش٬ شاهد هستیم که بیماران خارجی برای اقامت در کشور با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند.

وی با بیان اینکه تمام استان‌های کشور ظرفیت قابل توجهی در توریسم درمانی دارند، ادامه داد: اما تاکنون استقبالی از سوی مسئولان برای حمایت از این حوزه نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، توریسم درمانی را یکی از ظرفیت‌های حوزه درمان کشور خواند وگفت: از دیرباز کشورهای عربی توجه خاصی به حوزه پزشکی ایران داشتند، اما به‌علت نبود متولی این حوزه مغفول مانده است.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های توسعه توریست درمانی، ایجاد مراکز جذب توریست در کشورهای خارجی است، که به طور حتم ایجاد این‌گونه مراکز در افزایش گرایش بیماران کشورهای خارجی برای درمان در ایران تأثیرگذار خواهد بود.

عزیزی‌فارسانی با بیان اینکه بخش بازاریابی حوزه توریسم درمانی ایران در کشورهای خارجی با مشکل و نقص روبه‌رو است٬ تصریح کرد: هم‌اکنون تمام کشورهای پیشرو در حوزه پزشکی٬ برای جذب بیماران خارجی برنامه ریزی دقیقی را انجام داده‌اند٬ این در حالی است که کشور ما با تمام ظرفیت‌های خود هیچ اقدامی برای جذب توریسم درمانی انجام نداده است.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، نبود سرمایه گذار را مهم‌ترین مشکل‌ بخش توریست‌ درمانی کشور خواند و تاکید کرد: متأسفانه ضعف امنیت سرمایه‌گذاری در کشور موجب ‌شده که صاحبان ثروت رغبتی برای سرمایه گذاری نداشته باشند، از این‌رو دولت باید با انجام طرح‌های سرمایه‌گذاری، بخش توریست درمانی کشور را توسعه بخشد.

از جمله رقبای ایران در امر توریسم درمانی در منطقه می‌توان به کشورهای مالزی، هند، سنگاپور، امارات، اردن، ترکیه و آذربایجان اشاره کرد که برای جذب بیماران کشورهای آسیایی مشغول برنامه‌ریزی هستند. به عنوان مثال سنگاپور یکی از مقاصدی است که بسیاری از بیماران برای انجام جراحی‌های مهم به آن می‌اندیشند و هر سال افزون‌بر دو میلیون نفر با اهداف درمانی به این کشور سفر می‌کنند



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 328
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران