پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 493518 تاریخ : 1398/08/22-16:18:44
,13,
توان تولید ماهی در قفس کشور به 14 هزار تن رسید

توان تولید ماهی در قفس کشور به 14 هزار تن رسید

معاون پژوهش و فناوری موسسه تحقیقات شیلات ایران گفت که ظرفیت تولید ماهی در قفس پس از راه‌اندازی مجموعه‌های پرورش و تولید در دریاهای شمال و جنوب کشور به 14 هزار تن ماهی در هر دوره برداشت رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمود حافظیه روز چهارشنبه در نخستین جشنواره ملی کارافرینی در شیلات در گرگان اظهار داشت: با توجه به سیاست دولت برای بهره مندی حداکثری از ظرفیت های کشور برای افزایش تولید، باید تلاش کرد از ظرفیت منابع آبی دریای خزر و خلیج فارس برای تولید ماهی بیشتر استفاده کرد.

وی بیان کرد: پرورش ماهی در دریای شمال و جنوب کشور در چند سال اخیر مورد توجه بیشتر قرار گرفته که به دلیل برخورداری از توجیه فراوان اقتصادی به جلب نظر سرمایه گذاران و راه اندازی قفس های متعدد و در نهایت افزایش تولید انجامیده است.

وی همچنین بر شناسایی گونه‌های بومی آبزی برای پرورش در استان های کشور تاکید کرد و گفت: در گلستان پرورش ماهی کفال مورد توجه قرار گرفته که به دلیل برخورداری این استان از قابلیت های تولید و پرورش این ماهی، افزایش فراوان تولید آن مورد نظر است.

معاون پژوهش و فناوری موسسه تحقیقات شیلات ایران پرورش میگو را یکی دیگر از ظرفیت‌های آبزی‌پروری در سودآوری دانست و افزود: گلستان یکی از استان های مهم در تولید این گونه آبزی است که با سرمایه گذاری فراوان انجام شده به یکی از قطب های تولید و صادرات میگوی کشور تبدیل شد.

حافظیه همچنین کشت و پرورش صدف و آرتمیا به ویژه در آب‌های شور، پرورش و تکثیر ماهیان زینتی، مرجان‌ها، جلبک‌ها و خیار دریایی را از جمله ظرفیت‌های بخش شیلات برای ایده‌پردازی و کارآفرینی معرفی کرد.

نخستین جشنواره ملی کارآفرینی در شیلات با شعار " شیلات؛ دنیایی از فرصت‌ها با توسعه ایده‌های خلاقانه"با هدف ایجاد انگیزه خود اشتغالی میان دانشجویان و دانش‌آموختگان گرایش‌های مختلف رشته شیلات برگزار شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 474
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران