پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 447990 تاریخ : 1397/11/14-12:09:29
,6,
تقاضای کاذب برای خودرو کاهش یافت

تقاضای کاذب برای خودرو کاهش یافت

هرچند هنوز حجم بالایی از سرمایه‌ها در بازار خودرو حضور دارند اما این سرمایه‌ها بیشتر به‌سمت خودروهای تولید داخلی ارزان سوق پیدا کرده‌اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، این روزها بازار خودرو از التهابات چند ماه پیش خارج شده است و بخش خودروهای با قیمت بیش‌از دویست میلیون تومان در آرامش نسبی به سر می‌برد. هرچند این آرامش در بخش خودروهای با قیمت یاد شده هنوز وجود ندارد اما در نهایت باید گفت که این وضعیت در بخش خودروهای  بالاتر از این قیمت باعث شده است سرمایه‌های دلالان و در نتیجه تقاضای کاذب از آن خارج شود و به‌سمت بازارهای  دیگر سوق پیدا کند.

هر‌چند هنوز حجم بالایی از سرمایه‌ها در بازار خودرو حضور دارند اما این سرمایه‌ها بیشتر به‌سمت خودروهای تولید داخلی ارزان سوق پیدا کرده‌اند. در هرصورت خروج نسبی این سرمایه‌ها باعث کاهش تقاضای کاذب در بازار خودرو شده اما حالا سوال اصلی  آن است که چه زمانی این سرمایه‌ها به بازار خودرو باز خواهند گشت؟
افزایش قیمت ارز در چند ماه گذشته و مسائل پیرامونی  صنعت و تجارت خودرو باعث افزایش شدید قیمت‌ خودروها شد اما بعد از چند ماه و با کاهش قیمت‌های ارز و ثبات نسبی آن، نرخ‌ها در بازار خودرو تقریبا به ثبات رسید. سوال عمومی این است که چه زمانی مجددا بازار خودرو به خصوص بازار خودروهای وارداتی به افزایش شدید قیمت‌ها باز‌می‌گردد که به‌نظر می‌رسد پاسخ این سوال را باید در روند افزایش و کاهش قیمت ارز جست‌وجو کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 382
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران