پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463532 تاریخ : 1398/02/09-12:15:21
,11,
تشریح اقدامات سازمان بنادر پس از وقوع سیل اخیر

تشریح اقدامات سازمان بنادر پس از وقوع سیل اخیر

مجموعه اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی حسب ماموریت های سازمانی و مسئولیت های اجتماعی، پس از وقوع سیل اخیر در کشور و به ویژه استان های گلستان و خوزستان تشریح شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، این سازمان پس از وقوع سیل اخیر تمام تلاش خود را به کار گرفت تا بتواند به منظور بهبود وضعیت مناطق سیل زده و در راستای انجام مأموریت های سازمانی و عمل به مسئولیت های اجتماعی خود در استان های گلستان و خوزستان اقدام کند.

اقدامات صورت گرفته در استان گلستان

اعزام 15 فروند قایق موتوری و توزیع 150 عدد جلیقه نجات، اعزام 2 دستگاه بیل مکانیکی، 1 دستگاه بیل مکانیکی دو زیست و 1دستگاه لایروب کاترساکشن جهت لایروبی رودخانه گرگان رود با برآورد تقریبی 50 هزار متر مکعب لایروبی به منظور تعریض و تعمیق کانال فرعی گرگان رود و اعزام تیم های تخصصی مهندسی و عملیاتی به منظور آماده سازی تجهیزات، انجام هیدرگرافی واجرای عملیات لایروبی در منطقه گمیشان و خواجه نفس بخشی از اقدامات انجام شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی پس از وقوع سیل در استان گلستان بود.

اهم اقدامات بنادر خوزستان برای مقابله با سیلاب

در راستای انجام مأموریت های سازمانی و با توجه به اهمیت عمل به مسئولیت های اجتماعی و وظایف مرتبط با کمیته بحران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، به دنبال افزایش دبی رودخانه های استان و بالا آمدن کم سابقه سطح آب آن ها و احتمال وقوع سیلاب، وضعیت نامساعد جوی و اعلام اضطرار از طرف مسئولین استان، تمهیدات و اقدامات متعددی در بنادر بزرگ استان خوزستان به مرحله اجرا در آمد.

در استان خوزستان سازمان بنادر و دریانوردی با اعزام و به کارگیری تجهیزات دریایی (از قبیل یدک کش) و تجهیزات مهندسی و ماشین آلات سنگین از جمله لودر و بیل مکانیکی به منظور اقدامات پیشگیرانه از جمله ایجاد خاکریز و سیل بند در شهرستان های خرمشهر، آبادان و اروندکنار اقدام به فعالیت کرد.

در این رابطه همچنین ارائه خدمات رفاهی، تأمین آب، غذا و مایحتاج ضروری، ارائه خدمات درمانی و سایر خدمات از قبیل تعمیر رایگان خودرو در بنادر از جمله بندر امام خمینی "ره" مدنظر قرار گرفت.

مصون نگه داشتن مسافران نوروزی از خطرات احتمالی در بندر امام

اتخاذ تمهیدات لازم برای مصون نگه داشتن مسافران نوروزی از خطرات احتمالی وضعیت نامساعد جوی، شناسایی نقاط و گردشگاه هایی که مورد تهدید سیل واقع شده و دور کردن مسافران و گردشگران از آن نقاط و اطلاع رسانی به مسافران و گردشگران در گردشگاه های دریایی در خصوص خطرات شرایط نامساعد جوی و هدایت آنان به نقاط ایمن در مجتمع بندری امام خمینی(ره) از جمله اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی پس از سیلاب اخیر بود.

همچنین اسکان دادن مسافران نوروزی در اماکن عمومی مجتمع بندری امام خمینی (ره) به مدت 2 در  سالن ورزشی فجر، مسجد و نماز خانه و استراحگاه سر راهنمایان دریایی، ارائه بسته های غذایی و خدماتی به مسافران نوروزی و ارائه خدمات پزشکی و درمانی به آن دسته از مسافران مصدوم و بیمار از دیگر اقداماتی بود که در بندر امام خمینی(ره) می توان به آن اشاره کرد.

اعزام یدک کش، مسدوسازی نهر و ایجاد خاکریز در بندر خرمشهر

در بندر خرمشهر نیز اعزام دو فروند یدک کش برای جداسازی و پهلودهی پل شناور روستای منیخ، مسدود کردن نهرهای دربند و نهر دورقی توسط یک دستگاه لودر، ایجاد خاکریز در داخل بندر در ابتدای اسکله خانیان تا اسکله شماره 1 جهت جلوگیری از آسیب رسانی سیلاب به خودروهای وارداتی موجود در محوطه حاشیه اروند توسط سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفت.

بسیج کلیه نیروهای خدمات دریایی و طناب گیرهای اسکله ها و اقدام به محکم بستن طناب شناورهای موجود در اسکله ها، بستن شناورهای رها شده در کارون، اعزام یک دستگاه لودر بزرگ 470 به روستای منیخ و حفار شرقی و غربی تا پل یادگار امام جهت امدادرسانی به روستاهای پایین دست از دیگر اقدامات انجام شده بود.

همچنین اعزام یک دستگاه لودر به سمت نهر خین که در ضلع شمالی پشت اداره کل قرار دارد و اقدام به بستن نهر یاد شده به منظور جلوگیری از زیر آب رفتن روستاهای پایین دست و آماده باش بخش های مدیریتی و نیروهای عملیاتی در بخش های دریایی، حفاظت در رودخانه اروند و کارون و جلوگیری از فعالیت های غیرمجاز توسط سازمان بنادر و دریانوردی در بندر خرمشهر صورت گرفت.

ایجاد سیل بند دورتادور بندر اروندکنار

در بندر آبادان نیز تحویل 200 جفت چکمه در سایزهای مختلف و 200 بیل دستی به شهرداری اروندکنار و ایجاد سیل بند دورتادور بندر اروندکنار از جمله اقدامات انجام گرفته بود.

پشتیبانی تجهیزاتی و تدارکاتی از عملیات مقابله با سیلاب

در زمینه پشتیبانی تجهیزاتی و تدارکاتی از عملیات مقابله با سیلاب اخیر سازمان بنادر و دریانوردی با تحویل 100 متر لوله آتش نشانی 4 اینچ و 100 متر 6 اینچ برای استفاده پمپ های تخلیه آب، اجاره 4 دستگاه بیل مکانیکی، اجاره یک دستگاه لودر و دو دستگاه کمپرسی، اجاره یکدستگاه جرثقیل 30 تن و اجاره 6 دستگاه کمرشکن جهت حمل بیل های مکانیکی و لودر و جرثقیل فعالیت کرد.

سایر اقدامات مشترک

تخصیص داوطلبانه بخشی از حقوق کارکنان جهت کمک به هم وطنان سیل زده، آمادگی و به کارگیری تمامی امکانات و اماکن بندری برای اسکان اضطراری میهمانان نوروزی در بنادر هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و بوشهر بخشی از اقدامات مشترک صورت گرفته پس از وقوع سیل اخیر در کشور بود.

پشتیبانی تجهیزاتی و تدارکاتی از عملیات مقابله با سیلاب

علاوه بر این ارائه خدمات رفاهی، تامین آب، غذا و مایحتاج ضروری، ارائه خدمات درمانی و سایر خدمات از قبیل تعمیر رایگان خودروهای آسیب دیده در بنادر استان خوزستان، اهدای کمک های غیرنقدی از قبیل چادر، آب معدنی، پتو و اقلام خوراکی، انتقال کمک های مردم به سیل زدگان توسط کامیون های بناد و بازدید مستمر مدیران ارشد سازمان و مدیران بنادر از مناطق درگیر سیل در استان های درگیر شمال و جنوب انجام شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 243
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران