پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 445640 تاریخ : 1397/10/22-15:31:07
,21,
تدوین آیین نامه اعتبارسنجی شهروندان ایرانی/ تعیین سطح برای صدور چک

ابوترابی خبر داد:

تدوین آیین نامه اعتبارسنجی شهروندان ایرانی/ تعیین سطح برای صدور چک

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس از تدوین آیین نامه اعتبارسنجی شهروندان ایرانی خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس  از تدوین آیین نامه اعتبارسنجی شهروندان ایرانی خبر داد و گفت: آیین نامه اعتبارسنجی مبتنی بر قانون چک تدوین و اجرایی خواهد شد.

چه مسائلی شامل اعتبار سنجی شهروندان می شود؟

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعتبارسنجی به معنای بررسی رفتار شخصی یک شهروند در اجتماع شامل پرداخت مالیات، جریمه های راهنمایی و رانندگی، دعاوی حقوقی، محکومیت و مجازات های حقوقی، نحوه پرداخت قبوض و نحوه پرداخت اقساط وام است.

وی ادامه داد: پس از اعتبارسنجی رفتار اجتماعی شهروندان؛ یک رتبه ای به افراد داده می شود که بر اساس آن می توانند از امکانات موجود در بخش های مختلف استفاده کنند. رتبه اعتبارسنجی به معنای سطح اشخاص در اجتماع است.

پرداخت وام یا تعیین سطح دسترسی افراد برای صدور چک پس از اجرای نظام اعتبارسنجی

ابوترابی گفت: پس از اجرای نظام اعتبارسنجی و تعیین درجه اجتماعی، دولت می تواند خدماتی مانند پرداخت وام یا ارائه امکانات دیگر را ارائه کند، همچنین تعیین می شود که سطح دسترسی افراد برای صدور چک های بانکی چه میزان است.

نظام اعتبارسنجی یک اقدام بنیادی است

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: نظام اعتبارسنجی یک اقدام بنیادی است و می توان آن را به عنوان پایگاه اطلاعاتی شهروندان تبدیل کرد تا بر اساس آن شهروندان از امکانات استفاده کنند.

آیین نامه اعتبارسنجی در شرایط کنونی با همکاری نهادهای دولتی در حال تدوین است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: آیین نامه اعتبارسنجی در شرایط کنونی با همکاری نهادهای دولتی در حال تدوین است و در آینده برای تصویب نهایی به هیأت دولت ارسال خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 316
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران