پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 519149 تاریخ : 1399/06/18-15:24:31
,8,
تداوم افت شاخص بورس

تداوم افت شاخص بورس

شاخص کل در بازار بورس، امروز (سه شنبه) 37هزار و 145 واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و 570 هزار واحد رسید.

به گزارش بانک و صنعت، براساس معاملات امروز بیش از یک میلیارد و 204 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 19 هزار و 55 میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با چهار هزار و 588 واحد کاهش به 432 هزار و 254 واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با سه هزار و هشت واحد افت به 283 هزار و 393 واحد رسیدند.

شاخص بازار اول 32 هزار و 675 واحد و شاخص بازار دوم 52 هزار و 781 واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد شرکت سرمایه گذاری استان خراسان جنوبی (وسخراج)، ایران تایر (پتایر)، معدنی دماوند (کدما)، کشت و صنعت پیاذر (غاذر)، نورد و قطعات فولادی (فنورد)، لیزینگ پارسیان (ولپارس) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با پنج هزار و 301 واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با پنج هزار و 147 واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با چهار هزار و 606 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و 852 واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و 635 واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و 461 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و 451 واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و 199 واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و 171 واحد، بانک تجارت (وتجارت) با 980 واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، سایپا، بانک صادرات ایران، بانک تجارت، صنعتی زر ماکارون و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه های صنعت شد و در این گروه 87 میلیون و 528 هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و 770 میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از 305 واحد کاهش داشت و بر روی کانال 16 هزار و 667 واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار 625 میلیون و 571 هزار برگه سهم به ارزش 55 هزار و 193 میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند)، صنعتی دوده فام (شصدف) و توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی (مفاخر) و پتروشیمی ارومیه (شاروم) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد پتروشیمی مارون (مارون)، پلیمر آریاساسول (آریا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، گروه توسعه مالی مهر آندگان (ومهان)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، بانک دی (دی)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 360
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران