پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452715 تاریخ : 1398/01/21-13:51:02
,17,
تامین منابع لازم برای کمک به سیل زدگان

وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه دولت

تامین منابع لازم برای کمک به سیل زدگان

وزیر اقتصاد: با توجه به میزان زیاد خسارت وارده به مناطق سیل زده با تامین اعتبار از منابع گوناگون هیچ خسارت دیده‌ای بدون حمایت باقی نماند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به تامین خسارت‌های سیل زدگان گفت: تامین اعتبار از طریق تنخواه از اوایل سال آغاز شده که در خصوص گلستان و مازندران به موقع پرداخت و واریز شد و بعد از آن برای بقیه استان‌ها نیز ادامه یافت. 

وی افزود: بعد از مصوبه جامع دولت برای بقیه استان‌ها به تدریج متناسب با شرایط استان‌ها پرداخت‌ها در حال انجام است.
وزیر اقتصاد گفت: بخش سوم پرداخت تسهیلات بانکی است که دولت ارقامی را با نرخ ترجیحی 5 درصد در نظر گرفته و مابقی را دولت از بودجه عمومی پرداخت می‌کند.

وی گفت: طبق مصوبه دیگر دولت بدهی مودیان مالیاتی که خسارت آن‌ها بیش از 50 درصد است بخشیده می‌شود. 
دژپسند افزود: بر اساس مصوبه دیگری همه اشخاصی که کمک نقدی به مناطق سیل زده دارند این کمک‌ها جزو هزینه‌های قابل قبول مالیاتی شمرده می‌شود.
وی افزود: روز گذشته تفویض اختیاری به گمرک کردم تا همه محموله‌هایی که از خارج برای سیل‌زدگان ارسال می‌شود بتوانند با اختیار تام و بدون اتلاف وقت ترخیص کنند.
وزیر اقتصاد با اشاره به ضرورت هوشیاری مردم در شرایط اقتصادی فعلی گفت: بازار ارز به ویژه بازار غیررسمی امروز یک بازار پر خطر است و مردم نباید تن به این شرایط پر ریسک دهند، زیرا ممکن است برای آن‌ها تبعات منفی داشته باشد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های خالی زیادی که در کشور در بخش اقتصاد وجود دارد گفت: می‌توان این ظرفیت‌ها را به بهره برداری رساند و با افزایش نرخ تولید اشتغال را افزایش داد.
وی گفت: اگر امسال خسارت سیل نبود مازاد تولید گندم نسبت به مصرف داشتیم و هم اکنون نیز امیدواریم که نیاز به واردات ندشته باشیم، چون بارش‌ها برای بخش کشاورزی خوب بوده است. 
وی گفت: برای واردات مواد اولیه در بخش صنعت تدابیری اندیشیده شده تا تولید دچار آسیب نشود و این موضوع را با جدیت بیشتر رصد می‌کنیم. 
وزیر اقتصاد گفت: در جلسه‌ای که با بانک‌های دولتی داشتیم از آن‌ها خواستم در اعطای تسهیلات دریغ نکنند و بتوانند سرمایه‌گذاری‌ها را در بخش تولید تقویت کنند. 
وی افزود: سازمان امور مالیاتی، بانک‌ها و بیمه‌ها کاملا آمادگی دارند تا برای رونق تولید از همه امکانات استفاده کنند تا امسال سال خوب داشته باشیم.
وزیر اقتصاد با اشاره به دیدگاه‌های مختلف برای استفاده از ارز 4200 تومانی گفت: این‌ها در حال بررسی است، اما رئیس جمهور معتقد است هر گونه تغییر سیاست ارزی مبنی بر این است که رفاه مردم آسیب نبیند. 
دژپسند در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی رسانه‌های بیگانه عنوان می‌کنند که بخش عمده‌ای از اقتصاد کشور در دست سپاه پاسداران است، گفت: این موضوع حرفی گزاف و بیهوده است، چون بخش خدمات اقتصاد و بخش کشاورزی و همچنین صنایع کوچک و متوسط و اصناف در اختیار بخش خصوصی هستند و نباید به این آمار توجه کرد.
وی گفت: قرارگاه خاتم به صورت پیمانکاری طرح‌های را اجرا می‌کند و در این مسیر گاهی برای مطالبات خود واگذاری‌هایی به آن صورت می‌گیرد که بعد از مدتی قرارگاه آن‌ها را واگذار می‌کند.
وی گفت: کار کرد سپاه پاسداران مشخص است و اقتصاد ایران اقتصادی متزلزل نیست که با ادعا‌های کاذب و دروغین بخواهد آسیب ببیند. 
وزیر اقتصاد گفت: در ادغام بانکی که در حال انجام است نیز نیرو‌های مسلح از این به بعد موسسه مالی و بانکی نخواهند داشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 279
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران