به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، ناهید حیدری، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ که در حاشیه هشتمین شورای هماهنگی مدیران کل استانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخن میگفت، با ذکر مطلب بالا افزود: بیتردید کشورمان در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد و فراتر از مرزهای جغرافیایی ارکان اقتصادی، تولید ملی و به عبارتی هرجا که فعالیت اقتصادی قرار دارد، در معرض آماج وسیعترین و شدیدترین دشمنیها و کینهتوزیها قرار گرفته است.
وی برنامهریزی سازمان تامین اجتماعی در این راستا را قابل ستایش و بهترین شکل خدمت به مردم توصیف کرد و گفت: در این شرایط حساس؛ طبقات کمدرآمد بیشترین بار سختیها را متحمل میشوند و نقش و رسالت سازمانهای بیمهگر، حمایتگر و امدادگر دوچندان میشود.
حیدری، عملکرد اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران را به دو دسته تقسیم کرد و گفت: دسته اول فعالیتهای این اداره کل بر مبنای سیاستها و برنامه های کلان سازمان جهت ارائه خدمات 18گانه به بیش از 3 میلیون و 500 هزار نفر بیمه شده، بازنشسته و مستمری بگیر انجام میشود و دسته دوم، فعالیتهای خلاقانه است که با اجرای طرح ویژهگرایی آغاز شده و طی سال جدید با اجرای 25 طرح خدمت غیرحضوری ادامه یافته است.
وی توجه به نهاد خانواده و تحت پوشش قرار گرفتن زنان خانه دار را یکی از اهداف والای تامین اجتماعی ذکر کرد و گفت: تحت پوشش قرار گرفتن زنان خانه دار طی سال جاری شتاب بیشتری به خود گرفته و در این راستا در سطح کشور 152 هزار نفر از زنان خانهدار تاکنون تحت پوشش حمایتهای بلندمدت و کوتاهمدت تامین اجتماعی قرار گرفتند که از این تعداد نزدیک به 40 هزار نفر در استان تهران میباشند.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به دریافت غیرحضوری دفترچه درمانی گفت: یکی از اقدامات کارکنان این اداره کل در راستای ارائه خدمات غیرحضوری به بیمه شدگان و مستمری بگیران تهیه و تدوین برنامه تعویض دفاتر درمانی به صورت غیرحضوری است که در تیر ماه سال جاری رونمایی شد. با اجرای طرح یادشده رفت و آمد شهروندان کاهش مییابد و در کوتاهترین زمان دفاتر درمانی خود را تعویض می نمایند.