پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 315609 تاریخ : 1396/11/28-20:21:43
,17,
بیماری ما در تولید، مزمن شده است

در جشنواره تولید ملی، افتخار ملی مطرح شد؛

بیماری ما در تولید، مزمن شده است

دبیرکل خانه صنعت: بیماری ما در تولید از حالت حاد خود خارج و مزمن شده است؛ علیرغم همه مشکلات باید کار کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدرضا مرتضوی  شامگاه شنبه در پانزدهمین جشنواره «تولید ملی؛ افتخار ملی» افزود: ما تولیدکنندگان مثل برخی نیستیم که تا اتفاقی بیفتد برویم کانادا، ما هنوز این شرافت و اهتمام ملی را داریم که به احترام کسانی که به عنوان کارگر با ما کار کرده اند، کنارشان باقی بمانیم و تا زمانی که به خاطر بدهی زندان نرویم کار تولید را رها نمی کنیم.

وی گفت: کار ما تولیدات و شغل ما کارآفرینی است، ما نباید به مسئولان اجازه بدهیم وقتی پشت تریبون قرار می گیرند نقش اپوزیسیون را بگیرند و از وضع موجود انتقاد کنند، ما تولیدکنندگان باید تا نفس آخر بجنگیم و تا آخر به این کار ادامه می دهیم و سیلی می خوریم و زندان می رویم و ماشین خوب سوار می شویم و لباس خوب می پوشیم ولی کار می کنیم.
مرتضوی افزود: نظام بانکی تلاش می کند تا آنجا که می تواند به تولید پول ندهد، چون سود آن پایین است، پول بانک ها می شود پاساژ که عمدتاً پوشاک خارجی می فروشند، تمام مارک های بنجل خارجی در این پاساژها فروخته می شود، به بانک ها توصیه می کنم که این مسیر، مسیر ورشکستگی ملی است و راه نجات کشور تولید و اشتغال است.
دبیرکل خانه صنعت در ادامه گفت: نکبت بیکاری پشت در خانه های شماست و این معضل اجتماعی اگر توجه نشود به مشکل اساسی کشور تبدیل می شود و برای حمایت از تولید باید به پاخاست، اگر می خواهید این نکبت و عفریت را زنجیر کنید، باید فکری به حال تولید کشور شود، مشکل تولید کشور هنوز رفع نشده است.
مرتضوی افزود: وقتی نمی توانید مالیات بگیرید و صندوق الکترونیک در همه فروشگاه ها نصب کنید، خنجر را برمی دارید و به تولید ضربه می زنید، نظام قضایی باید با مدیران خاطی برخورد کند. سازمان تأمین اجتماعی نمی تواند طلب خود را از دولت بگیرد چاقو را برمی دارد و به جان تولید می افتد.
وی گفت: ما از قوه قضاییه برای از بین بردن این عفریت و زنجیر کردن آن انتظار حمایت داریم، البته قوای مقننه و مجریه هم باید وارد عمل شوند، یک نفر در قوه قضاییه باید پناه ما تولیدکنندگان باشد، هیچ یک از بدهی های ما ناشی از سوء مدیریت ما نیست، مشکل ما سود بانکی بالای 30 درصد است که تولید را با مشکل مواجه کرده است.

  باید افتخار ملی را اصل اساسی تولید بدانیم

صادق نجفی افزود: ایران از بازار بزرگی برخوردار است و می توانیم از ظرفیت کامل مردم برای توسعه صنایع استفاده کنیم. 
وی که مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است، ادامه داد: همه مشکلات کشور به سبب مسائل مالی نیست، بلکه برخی گره ها را تولیدکنندگان فاقد عشق به تولید و همچنین کاغذبازی های اداری ایجاد کرده است. 
نجفی مدل مثلثی توسعه صنایع کوچک و متوسط را یادآوری و بیان کرد: تامین مالی صنایع کوچک و متوسط در راس این مثلث قرار دارد و در یک ضلع تامین سرمایه در گردش و در ضلع مقابل توسعه و ایجاد بازار است. 
وی تاکید کرد باید بتوانیم بازار را برای پذیرش تولید داخلی مهیا کنیم. 


مشکلات وجود دارد اما نباید ناامید شد 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت راه نجات اقتصادی کشور را در مدیریت جهادی برشمرد و اضافه کرد: معنای جهاد «تلاش تا پای جان» است و این تلاش لازمه توسعه امروز کشور به شمار می رود. 
به گفته وی، 85 هزار واحد تولیدی در کشور وجود دارد که حدود 1700 مورد آن واحد بزرگ صنعتی است و بقیه واحدهای کوچک و متوسط. 
نجفی یادآوری کرد: 41 هزار واحد تولیدی در شهرک های صنعتی کشور مستقر است که 65 درصد آنها به نوعی فعال است و تولید دارد. 
به گفته این مسوول، امسال 16 هزار تقاضای جدید برای ساخت واحد تولیدی داشته ایم و 51 هزار واحد تولیدی در دست ساخت بوده که بر این اساس شرایط برای تولید مهیاست. 
نجفی با بیان اینکه 90 درصد واحدهای تولیدی کشور واحدهای خرد و کوچک است، تصریح کرد: باید در شهرهای کوچک کمتر از 10 هزار نفر و مناطق روستایی به واحدهای که می‌توانند تولید داشته باشند، تسهیلات ارزان قیمت 10 درصدی و 6 درصدی اعطا کرد. 
وی اعلام کرد در دهه فجر امسال 375 واحد تولیدی در بخش صنایع کوچک با بیش از 35 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و بیش از 12 هزار و 500 نفر اشتغالزایی به بهره برداری رسید. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 362
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران