پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 432414 تاریخ : 1397/09/10-13:41:47
,10028,10029,4,
بیش از 77 میلیون نفر در جهان به HIV مبتلا شده اند

دبیرکل سازمان ملل متحد:

بیش از 77 میلیون نفر در جهان به HIV مبتلا شده اند

دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد: تاکنون بیش از 77 میلیون نفر در جهان به HIV مبتلا شده اند و در این میان بیش از 35 میلیون نفر نیز بر اثر بیماری مرتبط با ایدز جان سپرده اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش روز شنبه در پیامی به مناسبت روز جهانی ایدز (یک دسامبر 2018 برابر با 10 آذر) افزود: 30 سال پیش پس از نخستین روز جهانی ایدز، پاسخ به HIV بر سر دو راهی قرار گرفته است. مسیری که انتخاب می کنیم می تواند روند همه گیری را تعیین کند. اینکه آیا تا سال 2030 به ایدز پایان می دهیم یا اینکه نسل های آینده، بار این بیماری ویرانگر را بر دوش خواهند کشید. 

او افزود: پیشرفت های زیادی در تشخیص و درمان این بیماری حاصل شده و تلاش ها در راستای پیشگیری از میلیون ها مورد ابتلای جدید جلوگیری کرده است. 
وی ادامه داد: هنوز آهنگ پیشرفت با بلندپردازی جهانی همخوانی ندارد. عفونت های جدید HIV با سرعت کافی کاهش پیدا نمی کنند. بعضی از مناطق دنیا از این مسیر عقب افتاده اند و منابع مالی نیز کافی نیست. همچنین انگ و تبعیض هنوز افراد را عقب نگه می دارد به خصوص در میان جمعیت های کلیدی مثل همجنسگرایان، تن فروشان، تراجنسی ها، افرادی که مواد تزریق می کنند، زندانیان و مهاجران و دختران و زنان جوان. 
گوترش گفت: یکی از هر چهار نفری که با HIV زندگی می کند، از ابتلای خود به این ویروس آگاهی ندارد و این امر مانع اتخاذ تصمیمات آگاهانه برای پیشگیری، درمان و دیگر خدمات مراقبت و حمایت توسط آنان می شود. 
وی خاطرنشان کرد: هنوز فرصت باقیمانده است تا انجام آزمایش HIV را گسترش بدهیم و افراد بیشتری بتوانند به درمان دسترسی پیدا کنند. به این ترتیب می توان منابع مورد نیاز را برای پیشگیری از موارد جدید عفونت افزایش داد و به انگ پایان دهیم. به همین دلیل در این برهه حساس، در حال حاضر ما باید مسیر درست را انتخاب کنیم. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 386
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران