پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 467373 تاریخ : 1398/04/12-10:36:44
,10028,
بیش از 580هزار مصدوم نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کردند

بیش از 580هزار مصدوم نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کردند

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: در سال گذشته (97) 580هزار و 70 مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان پزشکی قانونی در سال گذشته 580 هزار و 70 مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند، این رقم در مقایسه با سال قبل از آن (1396) که شمار مصدومان 544 هزار 470 نفر بود، 6.5 درصد بیشتر شده است.

بر اساس آمارهای موجود بیشترین رشد سالانه مراجعان نزاع مربوط به استان‌های البرز (19.8 درصد)، اردبیل (15.3 درصد) و قم (13.8 درصد) و کمترین رشد مربوط به استان‌های فارس (1.8 درصد)، گلستان (1.5 درصد) و هرمزگان (1.9 درصد) بوده است.

بر اساس این گزارش استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و البرز برحسب جمعیت بیشترین آمار مراجعان نزاع و استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر کمترین آمار را داشتند.

در این گزارش تاکید شده است مطابق آمارهای موجود در 18 سال گذشته (1380 تا کنون) سال 1396 با 544 هزار و 470 نفر کمترین آمار مراجعان نزاع را به خود اختصاص داده است.

توصیه پزشکی قانونی به مراجعان نزاع

پزشکی قانونی به مراجعه کنندگان نزاع به مراکز پزشکی قانونی توصیه کرده است: ظاهر خون آلود تاثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است.
بنابر این معاینه دقیق‌تر ضایعات، نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است.
در ادامه این توصیه‌ها آمده است: دیگر چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است.
برای صدور نظریه کارشناسی درخصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.
پزشکی قانونی همچنین تاکید کرده است: در مواردی برای بررسی دقیق‌تر جراحات و یا عوارض صدمات نیازمند اخذ مشاوره و یا تصویربرداری و یا سایر اقدامات پاراکلینیک هستیم و این امر برای حفظ حقوق مراجعه کنندگان و اظهار نظر دقیق در خصوص صدمات است، بنابر این صبر و شکیبایی بیشتر مراجعان را می‌طلبد.
در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدید کننده، فرد می‌تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کند و سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 413
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران