پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 495818 تاریخ : 1398/10/10-12:41:14
,17,
بوروکراسی اداری یکی از مهمترین موانع توسعه صادرات

بوروکراسی اداری یکی از مهمترین موانع توسعه صادرات

امامی امین: تولید لازمه صادرات است و رشد صادرات در گرو تولید و صادرات، لذا اگر دست و پای صادرکنندگان را ببندیم، قطعاً صادرات رشد نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، محمد امامی امین معاون اقتصادی استاندار تهران در مراسم معرفی و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران سال 98، بوروکراسی اداری را یکی از مهمترین موانع توسعه صادرات دانست و گفت: لازمه صادرات تولید است و اگر دست و پای صادرکنندگان را ببندیم، قطعاً صادرات رشد نخواهد کرد. این در حالی است که با توجه به موانع و مشکلات موجود در سال 97، تصور ما بر این بود که بخش عمده‌ای از صنایع تعطیل شوند، اما امسال برعکس این رخ داد و اکنون 90 درصد مراجعات به استانداری برای توسعه و افزایش تولید است.

وی با بیان اینکه از سال 46 مصوبه‌ای تحت عنوان اینکه در شعاع 120 کیلومتری شهر تهران نباید کارخانه جدیدی احداث شود، اظهار کرد: از سال 46 تا کنون صنایع کشور 30 درصد افزایش یافته این قانون مانع نبوده اما زحمات زیادی را به دوش تولید کننده گذاشته و باعث شده قیمت تمام شده کالاها افزایش پیدا کنند.

امامی امین با بیان اینکه رئیس سازمان محیط زیست با لغو محدودیت‌ها در شهرک‌های صنعتی موافق است، گفت: نامه‌ای به سازمان محیط زیست ارسال شد اما برخی کارشناسان با این کار مخالفت کردند، لذا در حال رایزنی برای حل آن هستیم.

 

مالیات ارزش افزوده همچنان در پیچ و خم مجلس

معاون اقتصادی استاندار تهران قانون مالیات بر ارزش افزوده را از دیگر مشکلات تولیدکنندگان اعلام کرد و افزود: قانون مالیات بر ارزش افزوده در ایران برعکس اجرا می‌شود چرا که نتوانستیم زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنیم. اصلاح این قانون چهار سال است که به مجلس رفته اما متاسفانه اقدامی برای اصلاح آن صورت نگرفته، وقتی از نمایندگان مجلس سوال می‌شود پاسخ می‌دهند که اصلاح این قانون موجب ناراحتی مردم می‌شود و ما انتخابات در پیش داریم و باید از مردم رای بگیریم. این جوابی است که ما از نمایندگان شنیدیم، پس یکی از ضد تولیدترین قانون کشور همین قانون مالیات بر ارزش افزوده است.

 

حرکت دستگاه‌های حاکمیت در خلاف جهت

امامی امین‌ با بیان اینکه دغدغه تولیدکنندگان دغدغه ما در استانداری تهران است، گفت: نظام بانکی لطمات سنگینی به تولید وارد آورده است، لذا دستگاه‌های حاکمیتی باید در طول یکدیگر گام بردارند تا موانع مرتفع گردد که برخلاف این موضوع دستگاه‌های حاکمیت در عرض یکدیگر حرکت می‌کنند.

 

خبرنگار / #حسین جواهریان



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 404
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران