پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 375657 تاریخ : 1397/06/12-12:19:00
,12,17,
بسته بندی نامناسب عامل کم ارزش شدن صادرات سفال

گزارش

بسته بندی نامناسب عامل کم ارزش شدن صادرات سفال

سفال لاجین، به عنوان مهد سفال در دنیا از معضلاتی نظیر وجود کالاهای چینی در بازار داخلی و نبود بسته بندی مناسب رنج می‌برد.

بانک و صنعت، صنعت سفال ایران در دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است، سفال به دلایل کاربردهای متنوعی که دارد به دیگر کشورهای مختلف دنیا صادر می‌گردد. در این بین سفال شهر لاجین در استان همدان بعنوان مهد سفال در دنیا شناخته شده است و جایگاه ویژه‌ای در سهم صادرات این محصول دارد.

براساس آمارها میزان صادرات سفال در سه ماهه سال جاری از این شهر به 2 میلیون و 912 هزار و 150 دلار رسید که از مشتریان جهانی این محصول کشورهای آلمان، اردن و عراق را می‌توان نام برد.

همچنین در مدت مشابه سال گذشته سهم صادرات این محصول 2 میلیون و 539 هزار و 300 دلار ظروف سفالی از همدان به سایر کشورهاست که در مقایسه با آمار صادرات سال گذشته، در سال جاری افزایش 15 درصدی را تجربه کرده است.

با وجود انتخاب لاجین به عنوان شهر جهانی سفال شاهد عرضه و فروش کالاها و تولیدات چینی در فروشگاه های این شهر بوده که آسیبی جدی به تولیدات و صنایع دستی کشور می زند. 

 

مشکلات صادرات سفال

همچنین نبود نوع بسته بندی مناسب صادراتی این هنر را با مشکل مواجه کرده است. بسته بندی به عنوان یکی از شاخص های مهم در بازاریابی جهانی می باشد که عدم استفاده از آن این صنعت را با مشکل مواجه کرده است. حتی مشاهده شده است که آثار سفالی با کارتن های تخم مرغ صادر شده است که کشورهای خریدار، آن را قبول نمی‌کنند. 

بسته بندی سفال تبدیل به معضلی جدی است که با وجود جلسات بسیار همچنان بی نتیجه مانده است، بگفته مسئولین بسته بندی این محصول نیاز به مهارت و حمایت دارد که متاسفانه اقدامات موثری صورت نمی‌گیرد.

این موضوع نه تنها باعث کم ارزش شدن این محصول می شود بلکه باعث می شود مشتریان راغب به خرید نباشند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 237
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران