پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463760 تاریخ : 1398/02/12-18:35:31
,17,5,
برنامه بومی‌سازی شرکت گاز برای ساخت داخل

برنامه بومی‌سازی شرکت گاز برای ساخت داخل

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران گفت: این مدیریت برنامه‌های منسجمی را برای تحقق اهداف ساخت داخل و بومی‌سازی در برنامه کاری خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سعید پاک‌سرشت مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: ساخت داخل و بومی‌سازی فناوری‌های موردنیاز مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران نقشی محوری و بسیار مهم دارد  و به همین دلیل، این مدیریت برنامه‌های منسجمی  را برای تحقق اهداف ساخت داخل و بومی‌سازی در برنامه کاری خود قرار داده است.

وی ادامه داد: طبیعتاً این فعالیت‌ها از ابتدا با خلق ایده انجام فعالیت‌های پژوهشی، فعالیت‌هایی از جنس فناوری، بومی‌سازی، تجاری‌سازی و درنهایت ورود محصولات و کالاهای داخلی به بازار عینیت پیدا می‌کند.

پاک‌سرشت با بیان اینکه بر این اساس، در مجموعه مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران، ما از ابتدا تا انتها سعی در به ثمر رساندن اهداف ساخت داخل و بومی‌سازی داریم، تصریح کرد: در این مسیر، البته با موضوعات کاری متنوعی مواجهه هستیم، ضمن آنکه خوشبختانه با توجه به رشد بسیار خوبی که در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان در کشور صورت گرفته و توسعه شرکت‌هایی که فعالیت‌های‌شان متمرکز بر موضوعات دانش‌بنیان است، این حوزه از فعالیت‌های کاری شتاب بسیار خوبی پیدا کرده و ما از توانمندی‌های بسیار خوبی در شرکت‌های دانش‌بنیان برخوردار شدیم.

این مقام مسئول در ادامه توضیح داد: پیامد این فعالیت‌ها که اکنون به کمک حمایت بخش‌های حاکمیتی به نتیجه رسیده، نهایتاً منجر به ساخت همه نیازهای فناوری ما می‌شود.

وی اظهار داشت: یکی از اقدام‌هایی که طی یکی دو سال اخیر محور فعالیت‌های ما در حوزه پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران قرار گرفته، توسعه فن بازار تخصصی در صنعت گاز و در واقع محلی برای مبادله فناوری، عرضه و خرید آن است.

به گفته پاک‌سرشت، برای اینکه این اتفاق بیفتد، ما نیازمند ایجاد یک اکوسیستم مناسب برای خلق این موضوع، بهره‌برداری و به ثمر رساندن آن هستیم و طبیعتاً برای اینکه بازار شکل بگیرد، ما هم نیاز به عرضه‌کننده داریم و هم متقاضی و خریدار.

وی در ادامه افزود: در خصوص موضوعات فناوری، متقاضیان اصلی در این حوزه بهره‌برداران یا همکاران ما در حوزه‌های عملیاتی هستند، زیرا آنها نیاز واقعی را برای این صنعت می‌دانند، نیازی از جنس محصولات فناورانه و عرضه‌کننده این خدمات هم قطع به یقین، عمدتاً شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز تحقیقاتی هستند.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه برای پیوند بین این دو موضوع و برای شکل‌گیری عرضه و تقاضا، ما مترصد ایجاد یک فرایند کاری مشخص با کمک عوامل دیگری هستیم، گفت: بنابراین مثل بسیاری از بازارهای دیگر، نیاز به یک نماینده و یا کارگزاری داریم که عرضه‌کننده را به متقاضی متصل کند و به همین دلیل در این راستا یک مجموعه کارگزار فن بازار در صنعت گاز شکل‌گرفته که طبیعتاً برای به هم رسانی و پیوند دادن نیازها و  تقاضاهای محصولات فناورانه، به ما کمک می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، توضیح داد: در سال 97 فعالیت‌هایی که در حوزه فن بازار تخصصی صنعت گاز شکل گرفت و نیز با برقراری رویدادهای فناورانه از قبیل تورهای فناوری، برگزاری استارتاپ دموها، استارتاپ پیوندها و اقداماتی از این قبیل، تعدادی از موضوعات مورد نیاز در حوزه صنعت گاز به‌عنوان اولویت‌های کاری تعریف و به شرکت‌های دانش‌بنیان تحویل شد و نتیجه این اقدام‌ها، رسیدن به محصولات مورد نیاز همکاران در مجموعه پالایشگاهی و انتقال گاز بوده؛ هرچند این، تازه ابتدای کار است.

به گفته پاک‌سرشت، ما نیازمند توسعه این فرآیندها هستیم و این نمایشگاه برای به‌روزرسانی و معرفی چنین فعالیت‌هایی است. در واقع، نمایشگاه محل بسیار مناسبی است برای آگاهی پیدا کردن از توانایی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، شناسایی نیازها و اولویت‌های مجموعه‌های متقاضی برای محصولات فناورانه و طبیعتا برقراری پیوند و ارتباط بین عرضه‌کنندگان و متقاضیان.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که این نمایشگاه محل مناسبی برای توسعه فعالیت‌هایی از این دست باشد تا بتواند موضوعاتی از این جنس را به بازار مصرف نزدیک‌تر کند و طرح اقتصاد فناورانه یا اقتصاد دانش‌بنیان را تداوم بخشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 285
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران