پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 519834 تاریخ : 1399/06/30-16:23:53
,5,21,
برق امید، تشویق مردم به رعایت الگوی مصرف است

نماینده مردم شازند در مجلس:

برق امید، تشویق مردم به رعایت الگوی مصرف است

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح برق امید در کشور، تشویق مردم به رعایت الگوی مصرف است.

به گزارش بانک و صنعت، محمود احمدی بیغش افزود: مبتکر اصلی طرح فاخر برق امید، بنیان گذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) بود و ایشان نوید این مسئله را در ابتدای انقلاب داده بودند که باید امکان بهره برداری مردم به ویژه قشر مستضعف جامعه از زیرساخت ها مثل آب و برق به صورت رایگان باشد.

وی ادامه داد:طرح ارائه رایگان برق در روزهای اخیر از طرف وزرات نیرو با عنوان برق امید مطرح شده که طرحی بسیار ارزشمند و فاخر است چرا که سعی دارد وعده 42 ساله و بزرگ انقلاب را تحقق ببخشد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اجرای طرح امید به این شکل است که مشترکانی که چهار ماه گرم سال ماهانه تا 100 کیلو وات ساعت و بقیه ماه های سال هر ماه تا 80 کیلووات ساعت مصرف دارند از پرداخت بهای برق مصرفی خود معاف می شوند.

وی گفت: در شهرستان شازند 60 هزار مشترک برق وجود دارد که 20 الی 30 درصد جزو طرح برق امید بوده و جزو کم مصرف ها محسوب می شوند.

احمدی بیغش برق امید را طرحی ارزشمند دانست که بعد از 42 سال تحقق پیدا می کند و خاطرنشان ساخت: این طرح علاوه بر معافیت پرداخت هزینه برای مشترکان کم مصرف، برای سایر مشترکان نیز مزایایی دارد و باعث تشویق برای رعایت الگوی مصرف می شود.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز که مردم در وضعیت سخت اقتصادی قرار دارند اجرای این طرح می تواند باعث ایجاد امید و انگیزه و همچنین حمایت آنها از صنعت برق باشد.

رضا اردکانیان وزیر نیروی دولت تدبیر و امید دوشنبه سوم شهریورماه و در نشست خبری هفته دولت از طرحی به نام «برق امید» رونمایی کرد و گفت: امسال و با هدف تقدیر از مشترکان کم مصرف طرح تخفیف 100 درصدی در قبض این مشترکان اعمال خواهد شد و اجرای این طرح در قالب طرح «برق امید» عملیاتی خواهد شد تا هم قدردانی از مشترکان کم مصرف باشد و هم دیگران را به کم مصرف کردن، تشویق کند.

بر اساس مصوبه هیات وزیران قرار است همه کسانی که تابستان امسال همکاری خوبی با صنعت برق داشتند و مصرف خود را مدیریت کردند مورد تشویق و حمایت قرار گیرند.

بر این اساس مشترکان خانگی به سه دسته تقسیم شدند که شامل مشترکان کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف هستند. مشترکان کم مصرف از تخفیف 100 درصدی در قبض خود برخوردار خواهند شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 252
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران