پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 448023 تاریخ : 1397/11/14-15:41:15
,15,
برای ساخت ماهواره پیام 1،2 میلیون یورو هزینه شد

برای ساخت ماهواره پیام 1،2 میلیون یورو هزینه شد

هزینه تولید 10 ساله ماهواره پیام حدود 1.2 میلیون یورو است و هزینه تولید ماهواره دوستی نیز از این رقم کمتر است.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، محمدجواد آذری جهرمی، در دهمین سالگرد روز فناوری فضایی ضمن گرامی داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامی داشت امام راحل، شهدای انقلاب و شهدای دفاع مقدس گفت: همچنین گرامی می‌داریم یاد شهدای صنعت فضایی که چندی پیش به دلیل سانحه ای در پژوهشگاه فضایی سه تن از عزیزان ما در این راه جان خود را از دست دادند.

وی افزود: امروزه صنعت کشاورزی ما به دانش فضایی مجهز شده و مدیریت منابع آب به این دانش متصل شده است، آمایش سرزمینی ما نیز از محصول دانش فضایی استفاده می‌کند همچنین پلیس نیز امروز تبدیل به یک مشتری ثابت قدم دانش فضایی شده و پای کار آمده است.

آذری جهرمی گفت: کل هزینه تولید 10 ساله ماهواره پیام حدود 1.2 میلیون یورو بود و هزینه تولید ماهواره دوستی نیز از این رقم کمتر است که اگر ماهواره ظفر تا شهریورماه سال آینده آماده گردد هزینه تولید این ماهواره در حدود «دوستی» خواهد بود.

وزیر ارتباطات افزود: مشکل حوزه کشاورزی را می‌شود با دانش فضایی حل کرد و ما در لحظه بدانیم در کشور، در کدام منطقه، چه میزان و چه محصولی باید کشت شود. با دانش فضایی می‌توانیم به کشاورزی که می‌خواهد محصولی بکارد توصیه کنیم آیا لازم است این محصول را بکارد و اگر کاشت امسال سود می‌کند یا ضرر!

آذری جهرمی تاکید کرد: فناوری همواره در خدمت مدیریت کشور و شفاف سازی است و به‌طریق اولی می‌تواند هم مدیریت را بهبود ببخشد، هم شفافیت و هم اشتغال ایجاد نماید.

وی تصریح کرد: نتیجه تلاش های سازمان قضایی این بوده است که در همایشی که قبل تر در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد 100 استارت‌آپ حوزه کشاورزی حضور یافتند. این دستاورد برای ما لذت بخش است که بمعنای این است که دانش فضایی را سر سفره مردم آورد ‌ایم، با آن شغل ، مدیریت منابع و شفاف سازی ایجاد شده است.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 278
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران