پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 542906 تاریخ : 1399/10/22-12:55:06
,17,
باید اقتصاد ایران را تحریم ناپذیر کنیم

رئیس اداره سیاست های اقتصادی وزارت خارجه:

باید اقتصاد ایران را تحریم ناپذیر کنیم

یک مقام مسئول گفت: کلید اصلی تحریم ناپذیر کردن مبادلات بانکی و مالی این است که امکان شناسایی آن ها از سوی آمریکا و متحدینش را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، علی فکری رئیس اداره سیاست ها و برنامه های اقتصادی وزارت امور خارجه در نشست مبادلات مالی تحریم ناپذیر گفت: کشور تحریم کننده محاسبه هزینه، فایده کشورهای طرف مقابل را تغییر می دهد؛ تا جایی که طرف های مقابل از مبادله منصرف شوند و یا اینکه با هزینه های جدید تحمیل شده مجدداً محاسبه نمایند.

وی با بیان اینکه کشور تحریم کننده ساز و کار مالی کشورهای همسایه کشور هدف را تحت کنترل در می آورد، افزود: شناسایی مبادلات تجاری باید در اولویت قرار گیرد؛ چراکه هدف عمده تحریم کنندگان است؛ اما بعد عبور از مرحله شناسایی، تعریف مشوق و یا تنبیه حائز اهمیت به شمار می رود؛ به این معنا که هر چقدر معاملات، بزرگ تر و دولتی بوده، تأثیر پذیری از تحریم بیشتر بوده است.

فکری ادامه داد: در این میان هرچه متولی این مبادلات بخش خصوصی بوده، کمتر تحت تأثیر تحریم بوده است؛ بنابراین می توان گفت کلید اصلی تحریم ناپذیر کردن مبادلات بانکی و مالی با کشورهای همسایه و منطقه، این است که امکان شناسایی آن ها از سوی آمریکا و متحدینش را کاهش دهیم.

وی مهم ترین مشکل کشور را، ناهماهنگی بین اقتصاد و سیاست دانست و با بیان اینکه سیاست خارجی دو طرف دارد، گفت: لزوم اراده و خواست ما به معنای خواست طرف مقابل نیست؛ این در حالی است که واقعیت سیاست خارجی را در حوزه پولی و بانکی را ندیده ایم.

رئیس اداره سیاست ها و برنامه های اقتصادی وزارت امور خارجه اظهار داشت: زمانی که آمریکا و غرب مستقیماً رو در روی ایران و به دنبال تهدید موجودیت ایران هستند، حوزه پولی و بانکی ایران خیلی دارد مقاومت می کند که تحریم ها پایان پذیرد.

فکری معتقد است پایان تحریم ها به خواست ایران ربطی ندارد و در اختیار ما نیست؛ این در حالی است که وقتی سیاست دو طرف دارد، مهم ترین راهکار این است که واقعیت ها را بشناسیم و بخش اقتصادی قانع شود که ناگزیر به مواجهه دائمی با تحریم هستیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 375
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران