پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 353019 تاریخ : 1397/05/03-16:33:28
,12,17,
بانک ملت ، بالاترین سهم از پذیرش تراکنش های بازار را در اردیبهشت 97 داشته است

گزارش

بانک ملت ، بالاترین سهم از پذیرش تراکنش های بازار را در اردیبهشت 97 داشته است

در این گزارش برای داشتن درک بهتری از روند کاری بانک های کشور، به بررسی سهم بازار پذیرندگی در بانک های پذیرنده در شبکه پرداخت الکترونیک کارتی پرداخته ایم.

به گزارش بانک و صنعت،

سهم بازار هر یک از بانک‌های پذیرنده از تعداد و مبلغ تراکنش های شبکه پرداخت

این شاخص گستره فعالیت هر یک از بانک‌ها در پذیرش تعداد و مبلغ تراکنش‌های پشتیبانی شده در شبکه شاپرک را نشان می‌دهد.

نمودار زیر سهم تعدادی هر یک از بانکهای پذیرنده از کل تعداد تراکنشهای صنعت پرداخت در اردیبهشت ماه 97 را نشان می‌دهد.

همان گونه که مشاهده میگردد در نمودارهای مربوطه تنها بانک های با سهم تعدادی و مبلغی بالاتر از 2 درصد از کل تعداد و مبلغ تراکنش های شبکه پرداخت آورده شده اند و بقیه بانک ها در نمودار تحت عنوان سایر آمده اند .

 

 

و سهم مبلغی هر یک از بانک های پذیرنده از کل جمع مبلغ تراکنش های صنعت پرداخت در اردیبهشت ماه 97 را در نمودار زیر می توان مشاهده نمود.

بانک ملت با سهم 27.59 درصدی از تعداد تراکنشها و سهم 24.08  درصدی از مبلغ تراکنش ها، همچنان با اختلاف زیاد، بالاترین سهم از پذیرش تراکنش های بازار را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست در بین تمام بانک های پذیرنده قرار گرفته است.

 

 

سهم تعدادی و مبلغی بانک های پذیرنده از کل بازار تراکنش های هر یک از ابزارهای پذیرش

این شاخص، منجر به شناخت حوزه فعالیت و نحوه بازاریابی هر یک از بانک ها به منظور پذیرش وجوه مربوط به داد و ستدهای کارت های بانکی در هر یک از ابزارهای پذیرش می شود. ذکر این نکته ضروری است که در محاسبه شاخص فوق، آمار تعدادی و مبلغی تراکنش ها به ازای تمامی بانک های پذیرنده در کارتخوان های چند شبایی نیز در نظر گرفته میشود.

طی بخشنامه ای از سوی بانک مرکزی به منظور اصلاح و بهینه سازی ساختار کارمزدها از تاریخ 1396/11/10 امکان انجام تراکنش مانده گیری بر روی این دو ابزار اینترنت و موبایل همانند کارتخوان فروشگاهی، مجاز اعلام گردید.

این امر سبب شد تا از این تاریخ بازار تراکنش های اینترنتی و موبایلی با افزوده شدن تراکنش های مانده گیری بر روی ابزارهای آن ها دستخوش تغییرات قرار گرفته و از این روی در بسیاری از بانک های کشور با رشد تعدادی و مبلغی تراکنش ها مواجه بوده ایم.

سهم تعدادی و مبلغی تراکنشهای هر یک از بانک های پذیرنده از بازار ابزارهای پذیرش برای اردیبهشت ماه 97 در جدول زیر قابل مشاهده است.

 

 

 

همانگونه که در جدول بالا مشاهده میگردد در بررسی این شاخص به ترتیب:

بالاترین سهم تعدادی از تراکنش های ابزار کارتخوان فروشگاهی به بانک‌های ملت، ملی ایران، کشاورزی و صادرات ایران و بالاترین سهم تعدادی از تراکنش های ابزار پذیرش اینترنتی به بانک های پارسیان، ملت، خاورمیانه و سامان همچنین بالاترین سهم تعدادی از تراکنش های ابزار پذیرش موبایلی به بانک های ملت، پارسیان؛ آینده و کشاورزی تعلق گرفته است و بالاترین سهم مبلغی از تراکنش های ابزار کارتخوان فروشگاهی به بانک های ملت، صادرات ایران، ملی ایران، و کشاورزی و بالاترین سهم مبلغی از تراکنش های ابزار پذیرش اینترنتی به بانک هایی ملت، شهر، پارسیان و ملی ایران و بالاترین سهم مبلغی از تراکنش های ابزار پذیرش موبایلی به بانک های ملت، پارسیان، آینده و اقتصاد نوین تعلق گرفته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 321
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران