پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 496561 تاریخ : 1398/10/25-10:56:00
,11,
بازگشایی 300 راه روستایی در سیستان و بلوچستان پس از فروکش سیلاب

سازمان راهداری:

بازگشایی 300 راه روستایی در سیستان و بلوچستان پس از فروکش سیلاب

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن اعلام خبر بازگشایی 400 راه ارتباطی روستایی اعلام کرد: امکان بازگشایی300 جاده دیگر تا زمان فروکش کردن سیلاب نیست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، حیدر مطاعی گفت: بخش زیادی از جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی تا کنون بازگشایی شده‌اند اما در برخی از جاده‌های اصلی تا زمانی که سیلاب فروکش نکند، نمی توان عملیات بازگشایی را انجام داد.

وی افزود: شهرهای ایرانشهر، قصرقند و چابهار، بیشترین حجم سیلاب را داشته‌اند و به تبع آن راههای مواصلاتی در این شهرها بیشتر آسیب دیده است به گونه‌ای که در خصوص بازگشایی 300 راه روستایی به دلیل اینکه کل مسیر زیر آب رفته است، فعلاً نمی‌توان عملیات راهسازی انجام داد.

به گفته مطاعی 400 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در حال بازسازی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی تخریب شده یا مسدود در اثر سیلاب در جنوب استان سیستان و بلوچستان هستند.

معاون راهداری این سازمان با اشاره به انتقال تمام امکانات عمرانی و راهسازی بخش خصوصی، دولتی و پیمانکاری به مناطق سیل زده افزود: عملیات امداد رسانی از روز پنجشنبه آغاز شده است این در حالی است که  ابتدا باید آب موجود در محورها و جاده‌ها فروکش کند تا بتوانیم میزان خسارت وارده را برآورد کنیم.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای همچنین اظهار داشت: اکنون در جاده‌هایی که آبگرفتگی‌ها به صورت نقطه‌ای است، در حال انجام عملیات بازگشایی راه هستیم اما در بسیاری از محورها، آبگرفتگی به صورت کلی است. با توجه به اینکه سرعت انتقال آب کند است، پس از فروکش کردن سیلاب با حداکثر سرعت بازسازی محورها را آغاز خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در عرض دو یا سه ساعت، معادل دو سال بارش در جنوب سیستان و بلوچستان رخ داد که 250 میلیمتر بارندگی بود این در حالی است که پس از هشدار سازمان هواشناسی، بلافاصله امدادرسانی آغاز شد و در حالت آماده باش کامل بودیم.

مطاعی ادامه داد: با توجه به اینکه آن منطقه تماماً دشت است و رودخانه‌های سیلابی نداریم تا بتواند آبهای سطحی را جمع آوری کرده و ببرد، تنها راه ما منتظر ماندن برای فروکش کردن آب است؛ با این حال توانسته ایم بسیاری از جاده های روستایی تخریب شده را با اقدامات موقتی بازگشایی کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 373
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران