پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 400477 تاریخ : 1397/08/07-15:46:04
,10033,
بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از تالابهای شهرستان پلدختر

بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از تالابهای شهرستان پلدختر

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر به استان لرستان از تالابهای شهرستان پلدختر بازدید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست لرستان، عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به همراه استاندار لرستان، مدیرکل حفاظت محیط زیست کشور و فرماندار شهرستان پلدختراز تالابهای تنگ فنی در  شهرستان پلدختر بازدید کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این بازدید گفت: تالاب ها، مهم ترین، با ارزش ترین و پیچیده ترین اکوسیستم های روی زمین هستند و دلیل آن هم کارکردهای متنوعی است که هر یک منافع اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و علمی زیادی را دربرمی گیرند؛ بنابراین باید در حفظ وحراست از این اکوسیستم های طبیعی  و ارزشمندکوشا باشیم.
عیسی کلانتری افزود: یکی از مشکلات و چالش های زیست محیطی کشور پدیده گرد و غبار و در پی آن آلودگی هوا بویژه در مناطق غربی و جنوبی کشور می باشد که از عوامل اصلی آن خشک شدن و از بین رفتن تالابها ست.
وی با اشاره به نقش جوامع محلی در حفاظت از تالابها، بر اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی برای افزایش آگاهی جوامع محلی و مشارکت بیشتر آنها در حفاظت از این اکوسیستم های آبی ارزشمند تاکید کرد.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید شرایط لازم برای پیوستن تالابهای استان لرستان به کنوانسیون رامسر فراهم شود.
گفتنی است: شهرستان پل دختر بعلت مجاورت با استان خوزستان و دارا بودن زمستان‌ های معتدل، یکی از مناطق مناسب و زیبای لرستان برای جلب پرندگان مهاجر و دیگر جانوران وحشی به شمار می ‌آید. و تالاب ‌های پلدختر در میان کوه چول در دامنه شمالی ارتفاعات کبیرکوه که یکی از قسمت‌ های زاگرس محسوب می‌ شود، واقع شده‌اند. این منطقه در کل یازده تالاب است.
پلدختر دارای تالاب های فصلی و دائمی هم چون گری بلمک، گری جمجمه، تکانه، لفانه، کبود و زردابه است که تالاب «گری بلمک» با بیش از پانصد هکتار وسعت بزرگترین آنهاست. این تالاب ها زیستگاه پرندگانی هم چون چنگر، کشیم، حواصیل خاکستری، اردک ارده ای و اردک سر سبز است. همچنین دارای گیاهانی همچون سرخس آبزی، پونه، یونجه، شبدر، جلبک سبز، شقایق و خارشتر است. شکار کردن در این تالابها به علت حضور پرندگان مهاجر و بومی ممنوع است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 302
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران