پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465587 تاریخ : 1398/03/08-17:27:15
,17,
بازارهای جدید برای صادرات فرش دستباف ضروری است

رئیس مرکز ملی فرش:

بازارهای جدید برای صادرات فرش دستباف ضروری است

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به تاثیر نامطلوب تحریم‌ های ظالمانه آمریکا و مشکلات ارزی پیش روی صادرات فرش دستباف گفت: ایجاد بازارهای جدید برای صادرات فرش دستباف با هدف رونق دوباره این هنر - صنعت بسیار ضروری است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، فرشته دستپاک روز سه شنبه در دیدار با فرماندار تکاب افزود: 30 درصد صادرات فرش دستباف کشور به مقصد آمریکا بود که از مرداد سال گذشته با اعمال تحریم‌های جدید این بازار جهانی از دست رفت.

وی با بیان این که سایر مشتریان خارجی فرش دستباف ایران نیز با دنباله روی از سیاست‌های خصمانه آمریکا از خرید فرش ایرانی خودداری می‌کنند، اظهار کرد: برای بهبود وضعیت فرش دستباف علاوه بر رونق بازارهای داخلی باید کشورهای دیگری برای صادرات فرش جایگزین و مشتریان خارجی جدید پیدا کنیم. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید، سیاست‌های مرکز ملی فرش بر اساس رونق داخلی و تقویت فرش دستباف و توسعه صادرات تنظیم شده و برنامه‌های رو به رشدی در این زمینه اجرا خواهد شد. دستپاک گفت: فرش دستباف یکی از مهمترین ظرفیت‌های اقتصادی کشور است که باید با همت مضاعف و مدیریت مطلوب در بازارهای داخلی و خارجی دوباره رونق گیرد و هویت و اصالت گذشته خود را بازیابد. رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اهمیت فرش دستباف تکاب ادامه داد: فرش دستباف افشار با پیشینه بیش از یک هزار ساله از بافه های نفیس و ماندگار کشور به شمار می‌رود که با ذوق و هنر و فرهنگ مردمان این شهر گره خورده است.

اکنون دو میلیون نفر ایرانی در بخش فرش دستباف فعالیت می‌کنند.

آذربایجان غربی در طول سالیان گذشته در صنعت فرش جزو استان‌های مطرح بوده است، به طوری که فرش افشار تکاب و فرش ماهی خوی برندهای آن محسوب می‌شود که در صورت برنامه ریزی بلندمدت و حمایت از فعالان این حوزه می‌توان به شکوفایی این صنعت ه هنر مردمی در استان امیدوار شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 407
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران