پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 400476 تاریخ : 1397/08/07-15:42:31
,6,
بازار داخلی‌ها کشش افزایش قیمت بیشتر را ندارد

بازار داخلی‌ها کشش افزایش قیمت بیشتر را ندارد

بازار خودروهای داخلی نزدیک به دو هفته است که آرامش نسبی پیداکرده و اصلی‌ترین دلیل این آرامش و ثبات قیمت را باید کشش نداشتن بازار برای افزایش قیمت بیشتر دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، این در حالی است که بازار خودروهای داخلی در چند هفته اخیر شاهد نوسان قیمتی زیادی بوده، نوسانی که در آن قیمت برخی خودروها به‌نسبت روز گذشته خود با تغییرات 2 تا 5‌میلیون‌تومانی همراه می‌شد. البته باید گفت خوشبختانه نزدیک به 2هفته است بازار داخلی‌ها توانسته کمی از حاشیه‌های خود کم کند. اتفاقی که با پیش‌فروش خودروسازان نتوانست رقم بخورد، این بار به‌واسطه دلایل دیگری خود را به ثبات رسانده است.

بابک صدرایی، کارشناس حوزه خودرو درباره شرایط پیش‌آمده و ثبات قیمت خودروهای داخلی گفت: «دلیل اصلی ثبات‌قیمت‌های به‌وجود آمده این است که درحال حاضر کشش بازار در همین حد بوده، قیمت خودروهای داخلی که از چند وقت پیش حرکت صعودی و رو به جلویی را آغاز کرد بود،  در این نقطه ثابت شده و این امر نشانه آن است که بازار کشش افزایش قیمت بیشتر را ندارد. البته دلیل این اتفاق، قدرت خرید جامعه و قشری است که خودروی داخلی خریداری می‌کنند. شاید بتوان گفت کسانی که خودروهای داخلی را خریداری می‌کنند عموما قشر کارمند جامعه هستند که درحال‌حاضر در شرایط مالی و اقتصادی سخت‌تری به‌سر می‌برند. این موارد به این معنا نیست که ثبات قیمت در بازار به وجود آمده است.
این در شرایطی است که  با افزایش نرخ ارز و سفارش‌گذاری‌های جدید خودروسازان که باقیمت جدید ارز خواهد بود، قطعا قیمت خودرو افزایش خواهد یافت.» ازسوی دیگر، موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو نیز با تاکید بر این مساله، ثبات قیمت ارز را در ثبات چند روز اخیر قیمت خودرو بی‌تاثیر ندانست و گفت: «در ثبات قیمت خودرو، ثبات نرخ ارز نیز بی‌تاثیر نبوده و طی دو هفته اخیر چندان نوسان نداشته و نهایتا قیمت آن بین 13تا 14هزارتومان بوده و همین امر باعث شده است قیمت خودروهای داخلی نیز تغییرات چشمگیر و حاشیه‌سازی نداشته باشد.» 
صدرایی درباره پیش‌فروش خودروسازان و قیمت‌گذاری‌های غیرقطعی آنها نیز گفت: «درحال‌حاضر تمام خودروسازان پیش‌فروش‌های خود را باقیمت غیرقطعی انجام دادند. این اتفاق بیانگر این‌که خودروسازان می‌دانند قیمت خودروها افزایش می‌یابد و به‌همین دلیل است که فعلا خبری از نرخ قطعی برای شرایط پیش‌فروش آنها نیست.»
این کارشناس باتجربه در حوزه خودرو درباره اختلاف قیمت خودروهای داخلی بین بازار و کارخانه نیز افزود: «درحال‌حاضر قیمت بازار خودروهای داخلی سوپاپ اطمینانی است برای خودروسازان که با اختلاف قیمت به‌وجودآمده بتوانند افزایش قیمت خود را به‌نوعی پنهان کنند. این در صورتی است که برخی خودروسازان از اختلاف قیمت به‌وجودآمده در بازار ناراضی نیستند و درواقع به‌نوعی بازار را آماده افزایش قیمت می‌کنند تا در این صورت افزایش به‌وجودآمده چندان به چشم نیاید.» بابک صدرایی در پایان درباره میزان افزایش قیمت خودروهای داخلی تصریح کرد: «باتوجه به سفارش‌گذاری جدید خودروسازان پیش‌بینی می‌شود بین 50تا صددرصد افزایش قیمت از طرف خودروسازان صورت بگیرد. اتفاقی که باعث خواهد شد خودروسازان بین 5تا 10درصد زیر قیمت بازار خودروهای خود را قیمت‌گذاری کنند تا از حاشیه سود بیشتری برخوردار شوند.»



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 442
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران