پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463903 تاریخ : 1398/02/16-09:30:49
,10025,
باز هم حادثه و باز هم مطرح شدن اهمیت بیمه نامه آتش سوزی

باز هم حادثه و باز هم مطرح شدن اهمیت بیمه نامه آتش سوزی

در روزهای ابتدایی سال ، سیل، استان های گلستان، مازندران، لرستان و خوزستان را در نوردیده و قدرت و شدت به قدری زیاد بوده است که بسیاری از مراکز صنعتی، سازمان ها و ادارات، منازل مسکونی و از همه مهم تر؛ مردم شریف این استان ها را درگیر کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه ما، با وجود تشکیل کمیته پرداخت خسارت توسط بیمه "ما" و حضور به موقع کارشناسان این شرکت در مناطق آسیب دیده و جبران خسارات واردشده به بیمه گذاران، بسیاری از مشکلات هموطنان فاقد بیمه نامه، همچنان پابرجا است.

متاسفانه کشور ما، کشور حادثه خیزیست و زلزله، سیل و  طوفان  بلایایی هستند که هر چند سال یکبار خسارات سنگینی به کشور و مردم عزیزمان وارد می کند. بنابراین  جامعه باید در این خصوص هوشیار بوده و با خرید  و تمدید به موقع بیمه نامه آتش سوزی کامل، اموال خود را در خصوص تامین پوشش های بلایای طبیعی ایمن سازند.

با وقوع زلزله کرمانشاه در سال 1396، بسیاری از شرکت های بیمه با مراجعه گسترده مردم برای خرید  بیمه نامه زلزله مواجه شدند اما، متاسفانه موج تقاضا تنها تا 10 روز پس از وقوع زلزله ادامه داشت و در کمتر از یک ماه، این میل و اشتیاق فروکش کرد. اما سوال بزرگ اینجاست؛ آیا زلزله دیگری در راه نیست؟

طبق بررسی های  به عمل آمده،  بسیاری از بیمه گذارانی که در زلزله استان کرمانشاه خسارت دریافت کردند به واسطه سازمان های اداری و بانک های کشور بیمه شده بودند که آن هم بیشتر به دلیل قوانین موجود در سازمان ها و بانک ها بوده و فرد به صورت اجباری بیمه نامه آتش سوزی و زلزله را  دریافت کرده بود.

در حادثه سیل سال 1398 مجددا همین موضوع تکرار شد و متاسفانه درصد کمی از هموطنان خسارت دیده  دارای بیمه نامه معتبر و کاربردی برای اموال خود بودند. این در حالی است که سیل های اخیر به مراتب قدرت و شدت تخریب بیشتری نسبت به زلزله استان کرمانشاه داشته و درصد تخریب کلی اموال در حوزه های مختلف و عدم امکان بازیافت اموال بسیار بالاتر و شدید تر بوده است. یقینا این موضوع ناشی از کوتاهی شرکت های بیمه در اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ بیمه است، شاید بسیاری از افراد حتی از وجود چنین خدمتی در شرکت های بیمه نیز بی اطلاع باشند و عمدتا خدمات شرکت های بیمه را منحصر به  بیمه نامه شخص ثالث بدانند.

در حال حاضر علیرغم گذشت مدت زمان نسبتا طولانی در خصوص مطرح شدن بیمه حوادث طبیعی، این طرح در  پروسه طولانی تصویب و اجرا به سر می برد و متاسفانه قشر ضعیف جامعه، اصلی ترین ضررکنندگان این موضوع هستند. شاید اگر این طرح تصویب می شد موجب افزایش ضریب اطمینان مردم از دریافت خسارات خود در زمان بروز حادثه  و رفع نگرانی در خصوص نبود مرجع قانونی برای جبران خسارات می شد و در نهایت خرید بیمه نامه آتش سوزی، توجیه بیشتری از دید عموم مردم داشت . متاسفانه سیل های اخیر به مراتب قدرت و شدت تخریب بیشتری نسبت به زلزله استان کرمانشاه داشته است به طوری که درصد تخریب کلی اموال در حوزه های مختلف و عدم امکان بازیافت اموال بسیار بالا و شدید است.

 

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 283
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران