پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264630 تاریخ : 1395/10/27-09:59:50
,10029,
ایجاد 5 هزار تخت دیالیز جدید در کشور

ایجاد 5 هزار تخت دیالیز جدید در کشور

مشاور اقتصادی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی، تا 18 ماه آینده پنج هزار تخت دیالیز جدید به طور رایگان در اختیار این بیماران قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ابراهیم رئیسیون افزود: وزارت بهداشت در راستای سیاست واگذاری تصدی ارائه خدمات سلامت به بخش خصوصی برنامه‌هایی برای واگذاری برخی خدمات پزشکی از بخش دولتی به بخش خصوصی دارد.

وی گفت: یکی از این برنامه‌ها واگذاری ارائه خدمات دیالیز از بخش دولتی به بخش خصوصی است، هم اکنون حدود سه هزار و 800 تخت دیالیز در بخش دولتی وجود دارد که با اجرای این طرح 80 درصد آن که حدود سه هزار تخت خواهد بود، به بخش خصوصی واگذار می‌شود و 20 درصد این تختها برای بیماران حاد دیالیزی در بخش دولتی می‌ماند.
رئیسیون ادامه داد: بیش از 50 درصد تخت‌های دیالیز دولتی فرسوده هستند و شرکتهای خصوصی طبق تعهدی که به وزارت بهداشت داده‌اند موظف هستند علاوه بر اینکه تمام این تختها را نوسازی می‌کنند، حدود دو هزار تخت دیالیز جدید نیز به مراکز خدمات دیالیز کشور اضافه کنند و در مجموع بخش خصوصی تا 18 ماه آ‌ینده حدود پنچ هزار تخت دیالیز جدید را در 10 قطب کشوری ایجاد می‌کند.
مشاور اقتصادی وزیر بهداشت گفت: ایجاد این تختهای جدید با توجه به افزایش سالانه 6درصدی بیماران دیالیزی، در واقع نیاز آتی این بیماران به این خدمات را بر طرف می‌کند.
وی گفت: بیماران کلیوی جزو بیماران خاص هستند و هیچ هزینه‌ای از این بیماران در مراجعه به مراکز دیالیز خصوصی گرفته نمی‌شود. تمام خدمات مرکز خصوصی دیالیز برای بیماران رایگان خواهد بود و شرکتهای ارائه کننده این خدمات با قراردادهایی که با بیمه‌ها می بندند، تمام هزینه‌های بیماران را بر اساس تعرفه‌های دیالیز بخش خصوصی و با توجه به تعداد بیماران تحت پوشش از بیمه‌ها می‌گیرند.
وی ادامه داد: با اجرای این مدل فاصله هر بیمار دیالیز تا مرکز خدمات دیالیز کمتر از 20 دقیقه خواهد شد.
رئیسیون گفت: شرکتهای خصوصی ارائه کننده خدمات دیالیز موظف هستند، زمین مورد نیاز برای این مراکز را با تایید جانمایی دانشگاه علوم پزشکی خریداری کنند و تمام مراحل ساخت و تجهیز این مراکز بر اساس استانداردهای وزارت بهداشت به عهده این شرکت ها است.
وی تاکید کرد: دولت هیچ هزینه‌ای برای ایجاد این مراکز نخواهد کرد و چند شرکتی که صلاحیت آنها برای ایجاد مراکز دیالیز تایید شده است، حدود هزار میلیارد تومان برای راه اندازی پنج هزار تخت دیالیز سرمایه گذاری می‌کنند.
مشاور وزیر بهداشت گفت: برای تایید صلاحیت شرکتهای ارائه کننده خدمات دیالیز سه شاخص بررسی شده است که شامل توانایی فنی و تخصصی، توانایی مالی و اقتصادی و صلاحیت عمومی است و واگذاری این خدمات نیز بر اساس مناقصه انجام شده است.
وی افزود: مراکز دیالیز خصوصی نیز در سه نوع مختلف طراحی می‌شود که شامل مراکز زیر 10 تخت، مراکز بین 10 تا 20 تخت و مراکز دارای بیش از 20 تخت دیالیز خواهند بود و در مجموع 473 مرکز دیالیز جدید تا یک سال و نیم آینده در کشور ایجاد می‌شود.
مشاور وزیر بهداشت گفت: واگذاری حدود سه هزار تخت دیالیز از بیمارستانهای دولتی به بخش خصوصی باعث آزاد شدن بخش مهمی از فصای بیمارستانهای دولتی و آزاد شدن حدود پنج هزار نیروی انسانی شامل پرستار و کادر بیمارستانی دولتی می‌شود که بناست در این فضای آزاد شده، تختهای مراقبت ویژه دولتی احداث شود.
وی افزود: مراکز دیالیز بخش خصوصی موظف هستند، بر اساس استانداردها و با نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی، نیروهای مورد نیاز خود را تامین و بکارگیری کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 287
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران