پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376374 تاریخ : 1397/06/20-13:57:00
,20,
ایجاد 24هزار شغل در حوزه فرهنگی در دستور کار است

صالحی:

ایجاد 24هزار شغل در حوزه فرهنگی در دستور کار است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در ادامه سفر خود به ایلام با حضور در جمع اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان های دره شهر، دهلران و آبدانان با بیان اینکه ایجاد 24هزار شغل در حوزه فرهنگی در دستور کار است، گفت: ایلام دارای سابقه تمدنی و فرهنگی است و نقش این سرزمین در دوران دفاع مقدس بی بدیل بوده همه ما نسبت به هشت سال پایداری و مقاومت مرزداران کشور تا ابد بدهکاریم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  سیدعباس صالحی با بیان این مطلب افزود: تجهیز سالن مجتمع فرهنگی هنری دره شهر به زودی عملیاتی می شود و امیدواریم که در آینده جلسات فرهنگی و هنری این شهر در این سالن برگزار شود. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: به دنبال آن هستیم که برای حل مشکل  سینمای هنر آبدانان از نظر تجهیز و بازسازی و رفع مشکل مالکیت آن برنامه ریزی کنیم و هر چه سریع تر بازسازی آن صورت بگیرد. 

وی افزود: یکی از رویکردهایی که در پروژه های این وزارتخانه مورد نظر است، ایجاد فرصت معرفی آثار و پیوند اقتصاد و فرهنگ در حوزه های مختلف هنری است. برنامه ای در این راستا تدوین شده است. با این نگاه که ایجاد شغل در حوزه فرهنگ کمترین هزینه را دارد، بنابراین این برنامه را  به سازمان برنامه و بودجه تحویل داده ایم تا در دستور کار قرار بگیرد.

صالحی با بیان اینکه یکی دیگر از رویکردهای ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ایلام امضای تفاهم نامه با استاندار ایلام بود، گفت: اگر در شهری فرهنگسرا نباشد و سرانه زیرساخت فرهنگی ناچیز باشد، دریچه تنفس هنری آن شهر بسته است، از این رو لازمه رسیدن به نشاط اجتماعی توجه به افزایش زیرساخت های آن شهر خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به منابع اندک، امسال توانستیم بیمه هنرمندان را ارتقا دهیم و تعداد هنرمندان بیمه شده به 30 هزار نفر رسید، در ایلام هم  بیش از پیش به این مسئله توجه خواهد شد و این آمادگی از طرف ما برای ارتقای بیمه وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بخشی از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بزرگداشت و تجلیل مفاخر معاصر اختصاص دارد، بنابراین اگر مجموعه وزارتخانه در ایلام برنامه ای در این خصوص داشته باشد حتما حمایت می شود.

صالحی در پایان اشاره کرد: عدالت فرهنگی به این معنا است که مرکز برنامه های هنری، تهران نباشد و از سوی دیگر در استان ها نیز تخصیص منابع فقط در مرکز آن ها اتفاق نیفتد. 

در ابتدای این نشست نیز شفیع زاده فرماندار دره شهر با اشاره به برنامه های برگزار شده، گزارشی از فعالیت های فرهنگی و هنری این شهر ارائه داد و برگزاری جشنواره ملی موسیقی سورناوا را اتفاقی بزرگ در این شهر دانست. 

موسوی خبرنگار آبدانانی نیز گفت: تحولات اجتماعی موجب تغییر در ساختار آداب و رسوم جامعه شده است، عدم واکنش متولیان فرهنگی باعث شده تا این مسئله تبدیل به یک تهدید شود، با تعدیل محاسبات وزارتخانه و نگاه به اسناد بالادستی می توان هر چه سریع تر به حل این مشکل پرداخت.

وی اظهار کرد: عدم تعامل کافی مسئولان با خبرنگاران و توسعه انگیزه های مغلطه انگیز حال رسانه های ایلام را ناخوش کرده است.

 این روزنامه نگار افزود: مالکیت سینمای هنر آبدانان هنوز مشخص نیست و به صورت غیر قانونی تغییر کاربری داده و هم اکنون تبدیل به یک مرکز خرید شده است.

وی ادامه داد: افسردگی و عدم نشاط از دیگر معضلات اجتماعی مناطق جنوبی استان است، از شما خواهان هستیم تا برای رفع این معضل برنامه ای داشته باشید. 

محمد حیدری نماینده هنرمندان آبدانان گفت: ما در آبدانان پارک مطالعه و خانه فرهنگ و هنر نداریم و مکان مناسبی برای ارائه آثار هنرمندان تجسمی وجود ندارد. ما منتظریم که وزیر محترم هر جه زودتر برای ایجاد یک گالری هنری اعتبار تخصیص دهند. 

محمدی نماینده هنرمندان بدره بیان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر بدره همچنان ساختمان ندارد و از سوی دیگر از نظر زیرساخت فرهنگی و هنری هیچ اقدامی تا کنون صورت نگرفته است،به جوانان هنرمند آن طور که باید توجه نشده است و استعدادهای مهمی را از دست داده ایم.

تتری نماینده هنرمندان دره شهر هم گفت: دره شهر با وجود عدم زیرساخت و سالن های همایش توانسته چندین جشنواره ملی و منطقه ای را برگزار کند اما  برای ساخت سالن در این شهر هیچ اقدام خاصی صورت نگرفته است.

وی افزود: خانه فرهنگ اقوام ایرانی می تواند نشان دهنده فرهنگ های رنگارنگ ایلام باشد، بنابراین از شما خواستاریم تا ساخت خانه فرهنگ اقوام در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام قرار بگیرد.

تتری اضافه کرد: ما خواستاریم که دبیرخانه جشنواره موسیقی سورناوا در دره شهر دائمی شود. 

پوراحمد نماینده هنرمندان دهلران بیان کرد: هیچ امکانات سخت افزاری برای انجمن های هنری دهلران وجود ندارد، از طرفی مجتمع فرهنگی دهلران هنوز بدون امکانات و ابزار افتتاح شده است.

وی افزود: انجمن سینمای جوان دهلران سال هاست که در دهلران تعطیل شده و سالن اجرای تئاتر، موقعیت مناسبی را برای اجرای نمایش ندارد.

جابری دیگر نماینده هنرمندان دهلران نیز گفت: دهلران دومین شهر پرجمعیت استان ایلام به حساب می آید و قطب تئاتر خیابانی کشور است از این رو نبود زیرساخت و امکانات در شان و جایگاه هنرمندان این دیار نیست.

وی ادامه داد: حوزه جنوب، خبرنگاران برجسته ای دارد، هنرمندان عرصه موسیقی به خوبی می درخشند و تئاتری های توانمند همه ساله در کشور صاحب عنوان و مقام می شوند، اما از نظر زیرساختی هیچ توجهی به این شهر نشده است.  

گفتنی است، سیدعباس صالحی در بدو ورود به شهرستان دره شهر با حضور در مزار شهدا با نثار فاتحه به روح شهدای انقلاب و دفاع مقدس، ضمن تجدید میثاق با آرمان های امام و شهدا، یاد و خاطره آن ها را گرامی داشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 331
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران