پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 226263 تاریخ : 1395/07/12-18:54:37
,10030,10034,
ایجاد 150 هزار شغل ازسوی بسیج سازندگی

ایجاد 150 هزار شغل ازسوی بسیج سازندگی

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی در دوسال گذشته بیش از 99 هزار واحد کوچک در کشور ایجاد کرده که حجم اشتغال در این کارگاه ها بیش از 150 هزار نفر است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، سردار نعمان غلامی با اشاره به برنامه های بسیج سازندگی در کشور افزود: یکی از اولویت ها محرومیت زدایی با استفاده ازظرفیت های بسیج سازندگی و نیروهای بسیجی و جهادی است.

وی اظهارداشت: بسیج سازندگی دستگاهی اجرایی است که با استفاده از ظرفیت نیروهای بسیجی و کمک دستگاه های دولتی، پروژه ای را که در نقاط روستایی قابلیت اجرایی دارد با همکاری نیروهای بسیجی درمناطق محروم انجام می دهد.
سردارغلامی با بیان اینکه بسیج سازندگی از سال 1379 بیش از 112 هزار پروژه در نقاط مختلف کشور اجرا کرده است، گفت: هم اکنون بیش از3500گروه جهادی درکشور وجود دارد که به کمک این عزیزان کارهای جهادی انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 900هزار نفر را به اردوهای جهادی از یک تا هفت روزه اعزام کردیم، گفت: اعزام یک میلیون و250 هزار نفر از برنامه های امسال است که در برنامه های سازندگی و محرومیت زدایی آنها به کار می گیریم.
رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه مهمترین موضوع در زمان حاضر اقتصاد مقاومتی و انجام دادن برنامه هایی است که به جهت ایجاد اشتغال، تولید و توسعه باشد، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی نقش و فعالیت خود را در این حوزه از سال 92آغاز کرده است.
وی با اشاره به اینکه از سال 92 تا 94 بیش از 99 هزار واحد کوچک در کشور ایجاد کرده ایم که حجم اشتغال در این کارگاه ها بیش از 150 هزار نفر است افزود: منابع مورد نیاز این افراد ازطریق بانک مهر اقتصاد تامین و الگوها را نیز در سطح استانی و ملی معرفی می کنیم.
سردارغلامی هدف از این کار را ترغیب و ترویج فرهنگ ایثار و تلاش در جوانان برشمرد و بیان کرد: بسیج سازندگی به دنبال این هدف است تا با داشتن تجربه سه ساله امسال70 هزار شغل را در کشور ایجاد کند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تمرکز بسیج سازندگی را در ایجاد صنایع تبدیلی کوچک خانگی برشمرد و تصریح کرد: امسال برای اجرای این امر و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در هر شهرستان یک الگوی صنایع تبدیلی را ایجاد می کنیم.
وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با ایجاد 500 قطب صنایع تبدیلی زمینه را برای تکثیر این موارد در آینده ایجاد کنیم، افزود: در شهرستان بهشهر حدود 13 هزار هکتار باغ انار موجود است و با توجه به حجم ضایعاتی که در این محصول وجود دارد در جلسه ای مصوب شد تا با توجه به مشهور بودن «انار اشرف» آن مکان را تبدیل به «قطب رب انار» کنیم.
رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه دربحث اقتصاد مقاومتی 50 هزار واحد تبدیلی و اقتصاد مقاومتی را در کشور ایجاد می کنیم، گفت: 12 هزار صنایع تبدیلی و 38 هزار واحدهای اقتصاد مقاومتی که بیشتر در حوزه امنیت غذایی فعال هستند تا پایان سال ایجاد می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 269
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران