پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 453178 تاریخ : 1398/01/27-17:34:25
,17,
اهداف و برنامه‌های گمرک برای بهبود معیشت و رفاه کارکنان

رئیس کل گمرک ایران تشریح کرد:

اهداف و برنامه‌های گمرک برای بهبود معیشت و رفاه کارکنان

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران، تلاش برای ارتقای وضعیت معیشتی و رفاهی کارکنان گمرک را از برنامه‌های مهم این سازمان در سال 98 خواند و ابراز امیدواری کرد که با همفکری و مشارکت فعال کارکنان و کمک دولت (وزارت اقتصاد) و مجلس اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گیرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از گمرک ایران، مهدی میراشرفی گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران سازمانی حاکمیتی و خدمات‌رسان است که به لحاظ ارتباط مستقیم با مردم (صاحبان کالا و مسافر) پایه و اساس آن را نیروی انسانی تشکیل می‌دهد. از سوی دیگر این سازمان سومین منبع کسب درآمد برای دولت محسوب می‌شود که آن هم ارتباط تنگاتنگی با عملکرد نیروی انسانی دارد و با توجه به بودجه مصوب سالانه، مسئولیت وصول حقوق و عوارض گمرکی (مالیات بر ارزش افزوده) کالاهای وارداتی برعهده سازمان گمرک است. در چنین شرایطی به‌طور طبیعی رسیدگی به وضعیت معیشتی و رفاهی کارکنان از اهمیت بالایی برخوردار است و موجب افزایش انگیزه و بهره‌وری سازمان خواهد شد. در واقع تلاش برای راضی نگه‌داشتن کارکنان و تأمین نیازهای معیشتی و رفاهی آنان با سلامت اداری، کاهش فساد، شفافیت و مهمتر از همه ارائه خدمات مطلوب به مردم رابطه مستقیم دارد و مسئولان نیز هیچگاه از این امر غفلت نمی‌ورزند.

میراشرفی ادامه داد: متأسفانه به دلایل مختلف و احتمالاً برخی تصورات نادرست میزان دریافتی کارکنان شریف و خدوم گمرک در آن حدی نبوده که بتواند پاسخگوی نیازها و احتیاجات آنان باشد و این وضعیت به‌خصوص برای کارکنان گمرکات مرزی که عموماً در مناطق محروم و دورافتاده مشغول خدمت هستند دشوارتر بوده است.
وی افزود: به اعتقاد من مدیریت ارشد هر سازمان بدون داشتن کارکنان با انگیزه، با روحیه و خلاق که یکی از الزامات آن تأمین حداقل نیازهای مالی است نمی‌تواند به اهداف و برنامه‌های مورد نظر دست یابد. از این‌رو است که طی دوره کوتاهی که تصدی سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشته‌ام همواره کوشیده‌ام تا در جهت بهبود وضعیت معیشت و رفاه همکارانم در حد توان و اختیارات خود گام بردارم و بنا را بر آن نهاد‌ه‌ام که از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود برای جبران زحمات و خدمات صادقانه کارکنان گمرک استفاده نمایم، اما متأسفانه شرایط اقتصادی کشور به‌‌خصوص در سال97 به شکلی نبوده که اجازه برداشتن گام‌های بلندتر در جهت تأمین نیازها و پرداخت مزایای مالی و امکانات رفاهی بیشتر را بدهد. با این حال اقدامات و برنامه‌های مختلفی برای ارتقای معیشت و حقوق و مزایای همکاران در نظر گرفته شده است.
رئیس کل گمرک ایران اظهار داشت: هدف و نیت مدیریت ارشد گمرک، برخوردار نمودن همکاران عزیز و شریف از مزایای جانبی ناشی از درآمدهای گمرکی (تکلیفی در قالب برنامه بودجه سالانه) بوده و هست، اما در سال 97 به علت وضع محدودیت و ممنوعیت‌های قانونی در واردات به ویژه در بحث خودرو بخش قابل توجهی از درآمدهای مصوب در این سال محقق نشد که این امر بعنوان اصلی ترین عامل کاهش درآمدهای گمرکی و دو درصد ماده 160 گردید که خود به خود دست ما را برای بهره‌مندی از مزایای مذکور کوتاه کرده است. با این وجود تلاش می‌شود تا اقدامات مقتضی در این زمینه به عمل آید.
میراشرفی تأکید کرد: در سال 97 و در راستای برنامه حمایت از تولید و مدیریت بهینه ارز، واردات 1339 قلم کالای پرمصرف در فهرست ممنوعیت واردات قرار گرفت و همین امر موجب کاهش درآمد گمرکی شد.
وی خاطرنشان کرد: همانگونه که قبلاً هم گفته‌ام بالاترین سرمایه هر سازمان، نیروی انسانی آن است و ما در تلاش هستیم تا با حمایت ویژه وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی توجه و رسیدگی به نیروی انسانی را افزایش دهیم تا از این طریق انگیزه کارکنان و به تبع آن نوآوری و خلاقیت افزایش یابد.
رئیس کل گمرک اظهار داشت: کارکنان وظیفه‌شناس گمرک علی‌رغم همه سختی‌ها و کمبودهای مالی و معیشتی، همواره در انجام مسئولیت‌های واگذار شده به‌خصوص ارائه خدمات به صاحبان کالا و مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و نقش خود را به‌عنوان دروازه‌بان اقتصادی و حامی تولید و صادرات در هر شرایطی به خوبی ایفا نموده‌اند و من یقین دارم که در آینده نیز همین راه را با قوت و جدیت تمام ادامه خواهند داد.
معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: یکی از هدف‌های مهم ما در گمرک در سال جدید تلاش حداکثری برای کمک به تحقق شعار رونق تولید از طریق ارائه تسهیلات و خدمات ویژه گمرکی به واحدهای تولیدی، استفاده کامل از ظرفیت‌ها و امکانات تکنولوژیک، بهر‌ه‌گیری بهتر و بیشتر از نیروی انسانی متخصص، کاهش زمان و هزینه‌های ترخیص کالا و افزایش سهم گمرک در بهبود و توسعه تجارت خارجی کشور است.
میراشرفی در پایان تأکید کرد: به حکم وظیفه لازم می‌دانم از یکایک همکاران صدیق، صبور و امانتدار خود در گمرک به‌ویژه در گمرکات دورافتاده مرزی به خاطر همکاری و همراهی صمیمانه در انجام تکالیف و وظایف محوله قدردانی نمایم و از خداوند منان می‌خواهم تا با همکاری و همراهی همه عزیزان در گمرک جمهوری اسلامی ایران گام‌های بلندتری در جهت خدمت به مردم و کشور برداریم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 269
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران