پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 574897 تاریخ : 1399/12/28-15:31:24
,10031,
انتشار «جهان کتاب» نوروزی

انتشار «جهان کتاب» نوروزی

شماره نوروزی مجله «جهان کتاب» منتشر شد.

به گزارش بانک و صنعت، این شماره با نامه ای از پراگ آغاز می شود: «کوی بنفشه» نوشته پرویز دوائی. پس از آن «عقرب بازی و عقرب خواری در خانه محله سنگ سیاه شیراز» حکایتی از شیراز قدیم نوشته سیروس پرهام آمده است.

در ادامه دو داستان کوتاه با عنوان های «روزی که آقای پرسکات مُرد» نوشت? سیلویا پلات با ترجمه پرتو شریعتمداری و «میانجی ها» نوشته? هکتور هیومونرو (ساکی) با ترجمه? محمدعلی مختاری اردکانی درج شده است.

بخش نقد و بررسی کتاب های این شماره با این مطالب همراه است: «رمان های پلیسی و آوازه گری های ناسیونالیستی در ترکیه (1945_1928)» از نادر انتخابی و «خلیل ملکی در برخورد عقاید و آراء» نوشته کاوه بیات که به بررسی کتاب «میعاد در دوزخ: زندگی سیاسی خلیل ملکی» نوشته حمید شوکت پرداخته است. «سه نوکتاب مطبوعاتی» از سیّدفرید قاسمی، «کانون: پدیده ای که تکرار نشد» از مجید رُهبانی که به بررسی کتاب «یک شاخه در سیاهی جنگل...: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، 1357-1344» علی میرزائی اختصاص دارد، «مرور تاریخ انقلاب» نوشته معصومه علی اکبری در نقد و بررسی کتاب «تاریخ یک انقلاب (گزیده? مقالات، سخنرانی ها و مصاحبه های عزّت اللّه سحابی)» به اهتمام امیر طیرانی، «طبس پژوهی» از حسین مسرت و «نام دیگر ابوی» از عنایت سمیعی در نقد مجموعه داستان «حافظه پروانه ای» از بهناز علی پور گسکری.

«دانشنامه ویکی پِدیا: گنجینه ای برای انواع استفاده ها و سوءاستفاده ها» نوشته عبدالحسین آذرنگ، «روشن بنویسیم» از رحمان افشاری، «آخرین نامه های سیلویا پلات» نوشته دن چیاسُن با ترجمه سعید پزشک، «لوییز گلِک» ترجمه پیام شمس الدینی، «از آتشِ دل: لوییز گلِک» نوشته سهیلا صارمی و «دره? چشمانِ بسته» شعری از نینا کوسمان با ترجمه رُزا جمالی از دیگر مطالب این شماره از «جهان کتاب» هستند.

«هزار و یک داستان»، «معرفی کوتاه»، «تازه های بازار کتاب» از فرّخ امیرفریار و درگذشتگان نیز در ادامه آمده است.


اسفندماه امسال دهمین سالروز درگذشت ایرج افشار (1304-1389) بود و به این مناسبت بخش ویژه ای در این شماره به گرامیداشت یاد او اختصاص داده شده که شامل این مطالب است: «گلگشت ایران» سخنرانی منتشرنشده ای از ایرج افشار به کوشش نادر مطلبی، «سایه? مُستَدامِ ایرج افشار» از فرّخ امیرفریار، «افشارها و روزنامه داریا» نوشته کاوه بیات، «از خاقانی شَروانی تا تَقَوی تهرانی («ایوان مداین» در آیینه? شعر فارسی)» نوشته? کامیار عابدی و «دو سند تازه یاب» از نرگس پدرام.

«جهان کتاب» نوروزی با صاحب امتیازی و مدیرمسئولی طلیعه خادمیان زیر نظر مجید رهبانی و فرخ امیرفریار در 110 صفحه با بهای 35 هزار تومان منتشر شده است.

منبع: ایسنا



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 354
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران