پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421407 تاریخ : 1397/08/23-17:50:45
,17,11,
امضای تفاهم نامه با پاکستان و عمان برای امنیت دریایی

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد:

امضای تفاهم نامه با پاکستان و عمان برای امنیت دریایی

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در زمینه ایجاد امنیت دریایی و اجرای عملیات جستجو و نجات تفاهمنامه های مشترکی با کشورهای روسیه و ترکمنستان به امضا رسیده و قرار است تفاهم نامه های مشابهی با پاکستان و عمان هم داشته باشیم

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی  سازمان بنادر و دریانوردی، علیرضا خجسته در دومین روز از سمینار آموزشی لجستیک و زنجیره حمل و نقل که با همکاری اتحادیه اروپا برگزار شد، افزود: در زمینه ایجاد امنیت دریایی و اجرای عملیات جستجو و نجات تفاهمنامه های مشترکی با کشورهای روسیه و ترکمنستان به امضا رسیده و قرار است  تفاهم نامه های مشابهی برای همکاری مشترک با پاکستان و عمان امضا شود.

وی با بیان اینکه از آژانس امنیت دریایی اروپا که همکاری خوبی باسازمان بنادر و دریانوردی در اجرای پروژه حفظ محیط زیست دریای خزر داشته است تشکر می کنم، خاطرنشان کرد: یک توافق دوجانبه در خصوص استفاده از خدمات نرم افزار کلینسینت در خصوص آگاهی و اطلاع رسانی از آلودگی های احتمالی در دریای خزر امضا شد.

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از وظایف کشورهای ساحلی طبق مفاد کنوانسیون SAR وOPRC  می توان به مواردی نظیر ایمنی دریانوردی، ایمنی ناوبری و حفاظت از محیط زیست دریایی در مقابل خطرات ناشی از کشتی ها و پلتفرم ها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه امنیت دریانوردی با مسائلی نظیر حفاظت از آبراه ها و حفاظت از کشتی ها مواجه هستیم، افزود: در حال حاضر 307 بویه در شمال و جنوب کشور مستقر است تا در صورت نیاز از خدمات آنها استفاده شود.

همچنین سالانه 5 میلیون متر مکعب عملیات لایروبی در آبراه های کشور انجام می شود. در سال گذشته نیز برای اولین بار استفاده از بویه های مجازی را در بندر امام خمینی  (ره)  تجربه کردیم.

خجسته گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در سال های گذشته ارتباط نزدیکی با موسسه بین المللی هیدروگرافی و سازمان نقشه برداری در تهیه نقشه های دریایی داشته است. ماحصل همکاری های ایران در 7 سال گذشته با این موسسه تهیه 60 نقشه دریایی توسط پریمار بوده است.

وی اذعان داشت: در زمینه تعهد به مفاد کنوانسیون های MARPOL، OPRC و SAR تمهیدات متعددی در نظر گرفته شده که از جمله آنها می توان به نظارت مستمر به کنترل میزان سولفور سوخت در پایانه ها که در حال حاضر 3,5 درصد است، اشاره کرد. علاوه بر این طرح استفاده از برق ساحلی برای کشتی ها نیز در نظر گرفته شده است که علاوه بر کاهش آلودگی حرکت به سوی ایجاد بنادر سبز را در پی دارد.

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در زمینه مبارزه با آلودگی های احتمالی مراکزی در شمال و جنوب کشور با بودجه 30 میلیون یورویی در نظر گرفته شده است که علاوه بر آن پایش هوایی برای نقاط حساس نیز به طور مستمر انجام می شود. در این زمینه یک طرح ملی نیز به تصویب رسیده است که در صورت افزایش گستره آلودگی از حدی معین، دیگر سازمان ها و مراکز مرتبط برای مبارزه با آلوذگی ایجاد شده وارد عمل شوند.

وی اذعان داشت: به منظور اجرای بهینه عملیات جستجو و نجات دریایی در حال حاضر 7 مرکز MRCC و 10 مرکز MRSC در شمال و جنوب کشور فعال هستند که علاوه بر این 20 قایق جستجو و نجات، 8 فروند هلیکوپتر و 1 فروند هواپیما در صورت لزوم برای عملیات جستجو و نجات مستقر هستند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 290
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران