پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 492013 تاریخ : 1398/07/21-21:45:07
,1,15,
الکترونیکی کردن بکی از خدمات برجسته بانک ها

الکترونیکی کردن بکی از خدمات برجسته بانک ها

یکی از خدمات برجسته بانک‌های کشور، الکترونیکی کردن خدمات است ولی نیازی که دنیا احساس کرده، دیجیتالی کردن است

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری در رویداد معرفی نیازهای فناورانه بانک رفاه کارگران، گفت: اینکه یک بانک دولتی در زمینه فعالیت‌های نوین قدم برداشته نشان از این است که مدیران بانک به این اعتقاد رسیدند که حوزه فناوری نوین برای رشد بازار پول کشور اثرگذار است.

دلیری با بیان اینکه در کشور سوئد کمتر از دو درصد مراجعه حضوری به بانک‌ها انجام می‌شود، تاکید کرد: این فضا در دنیا به شدت در حال رشد است، در چند سال گذشته سرعت رشد فین‌تک‌ها در ایران نیز سرعت خوبی داشته و در آینده نچندان دور اتفاقی که در سوئد افتاده در ایران هم خواهد افتاد.

وی با تاکید بر موضوع رشد خوب بانک‌ها در بستر خدمات الکترونیک افزود: یکی از خدمات برجسته بانک‌های کشور، الکترونیکی کردن خدمات است ولی نیازی که دنیا احساس کرده، دیجیتالی کردن است، فناوری‌های مالی و سایر فناوری‌ها در دنیا طوری رشد می‌کنند که جایگزین شرکت‌ها و غول‌های بزرگ اقتصادی دنیا می‌شوند.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته آمار بالایی از خدمات عمومی به مردم در بستر استارتاپ‌ها ارائه شده و مردم به این نوع خدمات عادت کردند و ترک این خدمات برای آن‌ها سخت خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری اظهار کرد: یکی از بسترهای بسیار مهمی که بیشترین وقت را از انسان می‌گیرد، فعالیت‌های مالی است، فین‌تک‌ها با فناوری‌های مالی به سرعت در کشور رشد کرده و به تعداد زیادی ارتقا یافتند.

دلیری تاکید کرد: اگر نتوانیم تا دو سال آینده در نهاده‌های پولی کشور بر بستر فعالیت فین‌تک را گسترش دهیم، قطعا از قطاری در حال حرکت جا خواهیم ماند. لذا آمارهای جهانی نشان داده اقبال به خدمات حضور فیزیکی برای دریافت خدمات مالی روز به روز کمتر می‌شود.

به اعتقاد دلیری خدمات برای مردم باید تسهیل گرانه باشد و حضور فیزیکی در شعبات بانکی برای مشاوره مالی باشد.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 333
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران