پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 509331 تاریخ : 1398/12/20-16:06:37
,12,
اقدامات بانک ها برای مقابله با کرونا

اقدامات بانک ها برای مقابله با کرونا

بانک ها یکی از این مشاغل در معرض خطر هستند و طی چند روز گذشته 6 تن از کارمندان بانک جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

به گزارش بانک و صنعت , با شیوع ویروس کرونا در یکی از شلوغ ترین ماه های سال، موجب شد بسیاری از کسب وکارها از لحاظ مالی و جانی صدمه ببینند.

در این روزها کشور تقریبا به حالت نیمه تعطیل در آمده و بسیاری از مشاغل به دور کاری رو آورده اند؛ اما مشاغلی هم هستند که به دلیل نیاز جامعه مجبور به ارائه خدمت در محل کار خود هستند که خطر ابتلا آنها به ویروس و پخش آن بسیار است.

بانکها یکی از این مشاغل در معرض خطر هستند و طی چند روز گذشته 6 تن از کارمندان بانک جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

بانک مرکزی یک هفته بعد از تأیید رسمی خبر انتشار ویروس کرونا، برای تدوین و ابلاغ دستورالعملی محافظتی اقدام نمود. طبق این دستورالعمل ها سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق نرم افزارهای پرداخت‌سازها از یک میلیون به سه میلیون تومان افزایش یافت.

تاریخ انقضای کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری به شعبه به مدت سه ماه از تاریخ انقضا تمدید گردید.

همچنین روز گذشته داوود محمد بیگی مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، در خصوص اعمال تمهیدات جدید از سوی بانک مرکزی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش حضور مشتریان در شعب بانکی خبر داد که سقف عملیات کارت به کارت به 10 میلیون تومان افزایش یافت .

در همین راستا عملیات کارت به کارت در ابزارهای خودپرداز، کیوسک، اینترنت بانک و همراه بانک در راستای کاهش مراجعه شهروندان به شعب بانکی تا اطلاع ثانوی با ابلاغ جدید به شبکه بانکی به 10 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

تعداد دفعات وارد کردن رمز اشتباه که منجر به غیرفعال شدن کارت می‌شود، از 3 به 5 بار افزایش یافته است.

همچنین فرآیند فعال‌سازی رمز دوم پویا به صورت کامل غیر حضوری است و شهروندان برای فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف کارت بانکی از طریق اپلیکیشن و پیامک به هیچ عنوان نیاز نیست تا به شعب بانکی مراجعه کنند و تنها با مراجعه به اینترنت بانک، همراه بانک و یا خودپرداز می‌توانند رمز دوم پویای کارت خود را فعال کنند.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 269
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران