پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251199 تاریخ : 1395/09/20-15:36:12
,10031,
افزایش 16 درصدی کمک‌های مردمی به دانش‌آموزان نیازمند

افزایش 16 درصدی کمک‌های مردمی به دانش‌آموزان نیازمند

مدیرکل هماهنگی امور اجرایی و مشارکت‌های کمیته امداد گفت: جمع آوری هدایا و کمک‌های نقدی در جشن عاطفه‌های سال 95 با رشد 16 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بوده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ابوالقاسم رستگار با اشاره به اینکه جشن عاطفه‌ها هر ساله با هدف تقویت و گسترش حضور آگاهانه خیران و نیکوکاران در رسیدگی به امور دانش‌آموزان برگزار می شود، اظهار داشت: برگزاری جشن عاطفه‌ها علاوه بر ایجاد همبستگی ملی و تلطیف فضای عمومی جامعه سبب می شود تا هیچ دانش‌آموزی تنها برای نبود امکانات مالی از تحصیل باز نماند.

مدیر کل هماهنگی امور اجرایی و مشارکت‌های کمیته امداد جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیران را بر اساس آمار نتایج به دست آمده به تفکیک 75 و 230 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تمامی کمک‌های جمع آوری شده در مراکز نیکوکاری با نظارت مسئولان مربوطه در میان دانش آموزان تحت پوشش و البته نیازمند غیر تحت پوشش توزیع می شود.

رستگار با اشاره به اینکه امسال تلاش کردیم تا از حامیان مددجویان تحت حمایت نیز برای دریافت کمک در جشن عاطفه‌ها بهره ببریم، مطرح کرد: بر این اساس مبلغ 31 میلیارد و 610 میلیون ریال معادل 29 درصد از طریق حامیان ایتام به صورت نقدی به جشن عاطفه‌ها برای دانش‌آموزان نیازمند اهدا شده است.

وی با بیان اینکه مجموع جمع آوری کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌های امسال، 466 میلیارد ریال اعلام شده است، افزود: جمع آوری هدایا و کمک‌های نقدی در جشن عاطفه‌های سال 95 با رشد 16 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بوده است.
مدیر کل هماهنگی امور اجرایی و مشارکت‌های کمیته امداد در ادامه به شاخص سهم هر استان از درآمد جشن عاطفه‌ها در سال جاری اشاره و گفت: در این شاخص عملکرد استان‌های فارس(18 درصد)، آذربایجان شرقی(10 درصد)، خوزستان و خراسان رضوی(هر استان 6 درصد) و سیستان و بلوچستان (4 درصد) محاسبه شده است که معادل 44 درصد از تمامی درآمد جشن عاطفه‌های کشور را به خود اختصاص داده‌اند که در  لیست نام استان‌های اصفهان و تهران که به عنوان کلانشهر مطرح هستند، به دلیل کم بودن مبالغ جمع آوری شده، دیده نمی‌شود.

کمیته امداد برای نخستین بار همزمان با برگزاری جشن عاطفه‌ها با پرداخت 110 میلیارد ریال از محل اعتبارات این نهاد نسبت به تأمین بخشی از هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت اقدام کرده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 272
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران