پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 491750 تاریخ : 1398/07/16-10:39:39
,17,
آغاز تدوین استانداردهای مرتبط با رمزارزها

رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد:

آغاز تدوین استانداردهای مرتبط با رمزارزها

رئیس سازمان ملی استاندارد از ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور برای تدوین استانداردهای مرتبط با رمزارزها خبر داد و گفت: شورای فقهی برای بررسی استانداردهای حلال تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، نیره پیروزبخت امروز سه شنبه 16 مهر 98 در مراسم روز ملی استاندارد از ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور برای تدوین استانداردهای مرتبط با رمزارزها خبر داد و گفت: طی یک سال اخیر مصوباتی که از سوی هیئت وزیران به سازمان ملی استاندارد ابلاغ شده است، ماموریت های جدیدی را برای این سازمان تعریف کرده که از جمله آن تدوین استانداردهای ملی رمزارز و حوز اینترنت اشیا و دستگاههای مسیریاب است.

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: در اجلاس اخیر ایزو از 163 کشور عضو این سئوال مطرح شد که آیا راهبردی در رابطه با هوشمندسازی، فناوری های نوین و اینترنت اشیا دارند که در جریان آن مشخص شد که ایران یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه است.

وی تصریح کرد: با توجه به مصوبه معاون اول رئیس جمهور که به سازمان ملی استاندارد ابلاغ شده، هم اکنون در حال تدوین استانداردهای مرتبط با حوزه رمزارز هستیم.

پیروزبخت ادامه داد:جلسات متعددی در این حوزه برگزار شد که با توجه به مباحث تحریمی ایران با تمام قوا رو به جلو در حال حرکت هستیم و در این حوزه از بسیاری از کشورهای پیشرفته جلوتر حرکت می کنیم.

این مقام مسئول در دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: راهبرد هوشمندسازی و تدوین استانداردهای حوزه فناوری های نوین از جمله دستور کارهای سازمان ملی استاندارد است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در ایران 33 هزار و 500 استاندارد تدوین شده که یک سوم آن در دو دولت اخیر تولید شده است این در شرایطی است که شورای فقهی را تشکیل داده ایم تا بتوانیم به صورت شرعی و با در نظر گرفتن مسائل فقهی  به تدوین استانداردهای حوزه حلال بپردازیم.

پیروزبخت با بیان اینکه تجارت با برند حلال می تواند یکی از مزیت های ایران و فرصتی برای بهره گیری از مزیت های این حوزه باشد، تصریح کرد: ایران پس از چین و ژاپن سومین کشور به صورت مشترک با کره جنوبی است که نظام استاندارد آن از پیشرفت مناسبی برخوردار است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه طی یک سال اخیر، ایران عضویت بسیاری از سازمانهای بین المللی را در حوزه استاندارد کسب کرده است، افزود: تقویت و توسعه نظام استاندارد، عضویت ایران در موسسه استاندارد کشورهای عضو اکو، عضویت ایران در موسسه اندازه شناسی کشورهای آسیا و اقیانوسیه و عضویت ایران در همکاری تایید صلاحیت آزمایشگاهها از جمله این دستاوردها است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 297
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران