پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 489060 تاریخ : 1398/05/15-12:56:13
,17,10028,
اعطای وام 2 برابری تامین اجتماعی به بیمه شدگان بازنشسته

اعطای وام 2 برابری تامین اجتماعی به بیمه شدگان بازنشسته

سالاری گفت: وظایف خود را در قبال بیمه شدگان انجام می‌دهیم و همچنین تعداد وام‌ها را به دو برابر داده و لذا وام دو مرحله داده شده و مبلغ 100 میلیارد تومان اعتبار برای دو فصل آینده درنظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، مصطفی سالاری رئیس سازمان تامین اجتماعی در نخستین نشست خبری خود که امروز سه‌شنبه 15 مرداد 98 در محل سازمان برگزار شد، با بیان اینکه سازمان با وجود مشکلات اما در ارائه خدمات به مردم، مستمری‌بگیران و بیمه شدگان نگرانی ندارد، افزود: ماهیانه 9200 میلیارد تومان در سازمان تامین اجتماعی هزینه می‌شود، که 6 هزار و 500 میلیارد تومان آن برای پرداخت مستمری است.

وی ادامه داد: لذا هیچ‌گونه نگرانی‌ای درخصوص پرداخت به‌موقع حقوق مستمری‌بگیران وجود ندارد و منابع ما برای پرداخت این بخش کفایت می‌کند.

سالاری گفت: بخشی از هزینه‌ها مربوط به بخش درمان می‌شود و با توجه به اینکه در دوره‌ای تعرفه‌ها افزایش یافت، در بخش درمان مقداری معوقه داریم و 3 هزار میلیارد تومان ماهیانه باید در این بخش هزینه شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ماهانه 8 هزار و 500 میلیارد تومان از طریق وصول حق بیمه‌ها به تامین اجتماعی می‌رسد، افزود: به همین جهت فقط هزار میلیارد می‌ماند که تامین آن از 3 الی 4 منبع صورت می‌گیرد، که یکی از آن‌ها سود سرمایه‌گذاری از طریق شرکت‌های شستا است و همچنین سهم کارفرمایی که دولت تقبل کرده و در بودجه سال 98 نیز مبلغی در نظر گرفته شده است. 

وی با تاکید بر اینکه طلب تامین اجتماعی از کارفرمایان 17 الی 18 هزار میلیارد تومان می‌باشد، گفت: ما نمی‌گوییم مشکل و کسری نداریم اما دغدغه و نگرانی اساسی برای تامین مستمری بازنشستگان و سایر خدمات ما وجود ندارد.

سالاری تاکید کرد: وظایف خود را در قبال بیمه شدگان انجام می‌دهیم و ویژه خواری نمی‌کنیم و ما متعهد به انجام وظایف خودمان هستیم. در کنار تکالیف اساسی، خدماتی چون طرح کرامت رضوی و برخی امور رفاهی را داریم. طرح‌های همسان سازی و وام هم اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد وام‌ها را دو برابر کرده‌ایم، افزود: اعطای وام از طریق بانک رفاه صورت می‌گیرد؛ لذا وام دو مرحله داده شده و مبلغ 100 میلیارد تومان اعتبار برای دو فصل آینده درنظر گرفته شده و در دو فصل دیگر، دو اعتبار 50 میلیاردی به عنوان وام به بازنشستگان اعطا می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان منابع را باید تامین کنیم اظهار کرد: هرزمانی وارد اجرا شدیم تعهد ما به موقع ایفا می‌شود، نشست‌هایی با کانون‌های عالی بازنشستگان داشتیم تا در راهکارهایی جلو برویم و این تعهد قانونی را هم انجام دهیم.

سالاری با رد خبری درباره خالی شدن ظرفیت 260 هزار نفری بیمه کارگران ساختمانی و پوشش افراد جدید اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 350 هزار مشمول داریم؛ برداشت ما از روند بازرسی‌ها این است که افرادی مشمول این فهرست هستند و از این خدمات استفاده می کنند که کارگر نیستند.

وی افزود: سامانه‌ای تعریف شده که اطلاعات افراد مشمول که بیمه کارگر ساختمانی دارند با دستگاه‌های مختلف چون اصناف کنترل شود و اگر تعارض وجود دارد این افراد حذف شوند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌ها فهرست قدیم 30 درصد می‌تواند حذف و تغییر کند که البته در حد حدس است. کاری را از دو هفته گذشته آغاز کرده‌ایم و انجمن کارگران ساختمانی عهده دار کار است، تا پایان شهریور کنترل جدی خواهیم داشت.

سالاری درباره بدهی شهرداری تهران به سازمان تامین اجتماعی گفت: طی دو روز گذشته با معاون شهردار جلسه‌ای برگزار شد تا همزمان کارهایی صورت پذیرد و توافق اولیه‌ای صورت گرفت، لذا نحوه وصول بدهی‌ها طوری است که خللی به خدمت رسانی شهرداری به مردم وارد نکنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 407
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران