پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421078 تاریخ : 1397/08/19-18:15:32
,1,
اعطای 3 میلیون و 200 هزار فقره تسهیلات توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران

در پی اعتماد هموطنان صورت گرفت:

اعطای 3 میلیون و 200 هزار فقره تسهیلات توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران، در راستای شفافیت اطلاع رسانی سیاست های خود و آگاهی بخشی مشتریان از اقدامات صورت گرفته به منظور تسهیل در دریافت خدمات، گزارش عملکرد خود از ابتدای تأسیس تا کنون را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، این بانک به منظور تحقق سیاست های تدوین شده در راستای مسئولیت های اجتماعی و ترویج بانکداری اسلامی در بستر قرض الحسنه، از طریق طراحی و اجرای طرح ها و برنامه های متنوع برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه گام های موثری در حوزه های اشتغال، معیشت، ازدواج، درمان و حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی برداشته است.

در این گزارش بخشی از عملکرد بانک قرض الحسنه مهر ایران از زمان تأسیس تا کنون، تشریح شده است:

اعتماد 6 میلیونی مردم به بانک قرض الحسنه مهر ایران

طی یک دهه فعالیت بانک قرض الحسنه مهر ایران تاکنون 5 میلیون و 800 هزار سپرده گذار با اعتماد به بانک قرض الحسنه مهر ایران افتتاح حساب کرده که از این میان 3 میلیون و 600 هزار نفر معادل 73 درصد مشتریان در دولت های یازدهم و دوازدهم نسبت به سپرده گذاری در این بانک اقدام کرده اند.

همچنین طی یک دهه فعالیت بانک قرض الحسنه مهر ایران مبلغ یکصدو ده هزار و 361 میلیارد ریال منابع جمع آوری شده که 92 هزارمیلیارد ریال، معادل با 83 درصد در دولت های یازدهم و دوازدهم جذب شده است.

این مهم در حالی محقق شده که نسبت مطالبات غیرجاری به مصارف بانک نیز از ابتدای تأسیس تا کنون حدود 1 درصد بوده که نشانگر حسن نیت مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران نسبت به تعهدات خویش است.

اعطای 3 میلیون وام با سود صفر درصد

شایان ذکر است طی یک دهه فعالیت بانک قرض الحسنه مهر ایران، بیش از 90 درصد منابع با اعتماد مردم جذب شده که در پی این اعتماد، 3 میلیون و 200 هزار فقره به ارزش 224 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که از این میزان تعداد 2 میلیون و 498 هزار فقره به ارزش 192 هزار و 700 میلیارد ریال، معادل 78 درصد تعداد و 86 درصد مبلغ از کل تسهیلات پرداختی مربوط به دولت های یازدهم و دوازدهم بوده است.

همچنین شایان ذکر است که در سال گذشته بالغ بر 750 هزار فقره وام قرض الحسنه پرداخت شده و بانک قرض الحسنه مهر ایران تا پایان سال 1397 برای اعطای یکصدهزار میلیارد ریال به یک میلیون نفر برنامه ریزی کرده بود که تا نیمه آبان ماه، 650 هزار فقره به ارزش 750 هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.

حمایت از کارآفرینی و اشتغال و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر جامعه

بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای برنامه های دولت تدبیر و امید و نیز در راستای تحقق شعار سال به موضوع حمایت از کارآفرینی و اشتغال ورود کرده و در این زمینه با سازمان های بهزیستی، صندوق نوآوری و شکوفایی، بنیاد برکت، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ... همکاری کرده است.

همچنین به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و در راستای سیاست های مسئولیت اجتماعی بانک، نسبت به پرداخت 33 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به زنان سرپرست خانوار در سال جاری اقدام کرده که این مهم از سوی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری مورد تشویق قرار گرفته است.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 308
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران