پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 328243 تاریخ : 1397/02/04-10:08:11
,15,12,
آسیا به سمت بانکداری دیجیتال می رود

گزارش

آسیا به سمت بانکداری دیجیتال می رود

نظرسنجی مکنزی اند کامپنی :(McKinsey & Company)شرکت مشاور مدیریت جهانی نشان داد که بانکداری آسیا طی سه سال گذشته به سرعت به سمت معاملات دیجیتال، نوآوری و فین تک در حال تغییر است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از بانکداری دیجیتال؛ براساس مطالعه ای با نام "نظرسنجی خدمات مالی شخصی" که مک کنزی با 17هزار  پاسخ دهنده در 15 کشور آسیا -اقیانوسیه انجام داده است، مشخص شد که  52 درصد از مشتریان بانک ها در کشورهای نوظهور همچون چین، اندونزی، مالزی، هند، میانمار، فیلیپین، تایلند و ویتنام، از خدمات بانکداری دیجیتال در سال گذشته (2017) استفاده کردند. درحالی که در سال 2014 این میزان  33 درصد بوده است.

این درحالی است که درکشورهای توسعه یافته آسیا همچون  ژاپن، استرالیا، نیوزیلند، سنگاپور، کره جنوبی، هنگ کنگ و تایوان، نفوذ دیجیتال در میان مشتریان بانکی از سه سال قبل، از 92 درصد به 97 درصد افزایش یافته است. لازم به یادآوری است که این نظرسنجی هر سه سال از سال 1998 انجام شده است.

وینایاک اچ وی، شریک مکنزی اند کامپنی و سرپرست بانکداری دیجیتال آسیا - اقیانوسیه گفت "برای بانک ها، این تغییرات، چالش و فرصت را نشان می دهد. روشن است که آنها نمی توانند به مدل های کسب و کار موجود خود تکیه کنند و نیاز به سرمایه گذاری آگاهانه برای تغییر کسب و کار خود با توجه به سرعت تغییر رویکرد مصرف کنندگان  دارند."

سونیا بارکین، شریک مکنزی اند کامپنی ، به جاکارتا گلوب گفت: «در کشورهای نوظهور آسیایی، بانکداری دیجیتال در میان ثروتمندان و جوانان  بین 20 و 30 ساله محبوب تر است».

باید اشاره کرد که بین 55 تا 80 درصد از مشتریان در آسیا تنها در بانک های دیجیتال حساب باز می کنند.

از سوی دیگر، رضایت کمتری نسبت به بانک های معمولی در کشورهای توسعه یافته وجود دارد. این مطالعه نشان داد که  حدود 70 درصد از مشتریان در کشورهای در حال ظهور آسیا، بانک خود را به یک دوست یا همکار توصیه می کنند، در حالی که  این میزان در کشورهای توسعه یافته آسیا فقط 40 درصد است.

با توجه به مطالعه مکنزی، بانک های مرسوم باید با ایجاد نام تجاری و رویکرد آنلاین و نوآوری تلاش بیشتری انجام دهند. همچنین آنها باید به مشتریان خود، سیستم هایی را جهت تسهیل پرداخت خدمات اساسی مانند خرید مواد غذایی، مسافرت، سرگرمی و مراقبت های بهداشتی، ارایه دهند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 331
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران