پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450156 تاریخ : 1397/12/08-16:48:05
,11,
اسقبال کشورهای همسایه از همایش روز چابهار/ نمایش توسعه بندر چابهار توسط ایران

بازتاب همایش بین المللی توسعه بندر چابهار در رسانه های خارجی

اسقبال کشورهای همسایه از همایش روز چابهار/ نمایش توسعه بندر چابهار توسط ایران

همایش بین المللی توسعه بندر چابهار که روز گذشته با حضور نمایندگان 35 کشور در چابهار برگزار شد، در رسانه های خارجی بازتاب های گسترده ای داشت. رسانه های خارجی با تحلیل نشست روز چابهار آینده روشنی را در همکاری3 کشور ایران، هند و افغانستان ترسیم کردند و در رسانه های خود نوشتند که فصل جدیدی از همکاری های اقتصادی با ایران آغاز شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، خبرگزاری ژاپن ( nhk) درباره همایش بین المللی توسعه بندر چابهار با این تیتر مطلب خود را شروع کرد" نمایش توسعه بندر چابهار توسط ایران". این خبرگزاری نوشت: ایران از توانایی ها و قابلیت های بندر چابهار که با همکاری های بین المللی در حال توسعه است با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی رونمایی کرد. اپراتور هندی فعالیت خود را در فاز اول بندر چابهار از سال گذشته میلادی آغاز کرده و قصد دارد سرمایه گذاری قابل توجی در این بندر داشته باشد. یک مقام ایرانی در این ارتباط اظهار امیدواری کرد که با افزایش سرمایه گذاری در این بندر ترافیک بندری نیز افزایش خواهد داشت و چابهار به دروازه ای برای ملل منطقه تبدیل خواهد شد.

تلوزیون دهلی نو (ndtv) هم با تیتر "راه اندازی مسیر صادرات جدید افغانستان به هندوستان از طریق بندر چابهار در ایران" گزارش خود را شروع کرد. تلوزیون دهلی نو عنوان کرد که افغانستان صادرات خود را به هندوستان از طریق بندر چابهار با ارسال اولین محموله شامل 23 تریلی حامل 57 تن کالا آغاز کرد. در مراسم افتتاح این مسیر ترانزیتی برای صادرات از افغانستان به هندوستان، اشرف غنی؛ رییس جمهور افغانستان اظهار داشت: توسعه بندر چابهار نتیجه همکاری سالم و سازنده بین 3 کشور ایران، هند و افغانستان بوده و بدون شک به توسعه تجارت و اقتصاد منطقه کمک خواهد کرد.
نشریه scroll هندوستان نیز گزارش خود  را با این تیتر آغاز کرد "افزایش حجم صادرات افغانستان به 2 میلیارد دلار از طریق بندر چابهار". این نشریه همایش بین المللی توسعه بندر چابهار که روز چابهار هم شناخته می شود، عنوان کرد: اولین محموله صادراتی افغانستان به هندوستان از طریق بندر چابهار در ایران درحال انجام است. این محموله از مبدا زرنج هم اکنون در بندر چابهار ایران در حال بارگیری برای ارسال به هندوستان است. اشرف غنی؛ ریس جمهور افغانستان در مراسم افتتاحیه این مسیر صادراتی عنوان کرد: توسعه بندر چابهار نتیجه همکاری سالم و سازنده بین کشور ایران، هند و افغانستان است. با افتتاح این مسیر ترانزیتی حجم صادرات افغانستان از 1 میلیارد دلار به 2 میلیارد دلار افزایش خواهد داشت.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 358
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران