پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 466026 تاریخ : 1398/03/20-13:26:45
,11,
استفاده از فرصت های بازار سرمایه در بخش ریلی

استفاده از فرصت های بازار سرمایه در بخش ریلی

وزیر راه و شهرسازی گفت: استفاده از فرصت‌های بازار سرمایه در بخش ریلی، باید در اولویت قرار گیرد زیرا نمی‌توان با اتکا به هزینه‌های زیاد شاهد تولید و عملکرد مطلوب بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محمد اسلامی در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ و نقل ریلی و صنایع وابسته گفت: اگرچه در سال‌های پس از انقلاب به دلایل گوناگونی از توسعه ریلی غفلت شده، اما در زمان دولت یازدهم و دوازدهم شاهد توسعه حمل‌ و نقل ریلی و افزایش نرخ بهره‌مندی مردم از خدمات ریلی بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد : افزایش سهم بار و مسافر از طریق ریل، مورد تأکید مقام‌معظم‌رهبری، رئیس‌جمهور و مجموعه نظام قرار دارد که باید با متنوع‌سازی سرفصل‌های منابع مالی، شکوفایی صنایع ریلی را رقم بزنیم.

اسلامی بر استفاده از بازار سرمایه برای گسترش ظرفیت‌های مالی تأکید کرد و گفت: استفاده از فرصت‌های بازار سرمایه باید در اولویت قرار گیرد زیرا نمی‌توان با اتکا به هزینه‌های زیاد شاهد تولید و عملکرد مطلوب بود. 

وی با بیان اینکه نیازمند بازدهی سرمایه بخش خصوصی با توجه به کیفیت عملکرد هستیم خاطرنشان کرد: نمی‌توان با قیمت گذاری و پرداخت یارانه شاهد رونق صنعت ریلی در کشور بود بلکه باید اجازه دهیم کیفیت و قابلیت عملکرد شرکت‌های ریلی مورد ارزیابی و انتخاب مردم قرار گیرد که این مسأله بایستی از سوی دولت پایه‌گذاری شود.

اسلامی افزود: به زودی شاهد آغاز فعالیت شرکت حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای خواهیم بود که با همکاری بخش خصوصی و شهرداری‌ها باید سهم قابل ملاحظه‌ای از حمل‌ونقل حومه‌ای را برعهده گیرد زیرا جای خالی یک شبکه قوی برای جابجایی مردم بین حومه و کلانشهرها مشهود است که از طریق تاسیس این شرکت مرتفع می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با تاکید بر تحول در فرهنگ سازمانی و رفتاری راه‌آهن گفت: نیازمند افزایش قابلیت ریلی، افزایش بهره‌وری و تشویق مردم برای استفاده از ظرفیت‌های ریلی هستیم که این مسأله با ایجاد نظام قابلیت عملکرد و مدیریت بهره‌وری محقق می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 312
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران