پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 508246 تاریخ : 1398/12/03-10:54:21
,11,
استفاده از ریل تولیدداخل برای اولین‌بار درپروژه‌های زیرساختی ریلی

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

استفاده از ریل تولیدداخل برای اولین‌بار درپروژه‌های زیرساختی ریلی

وزیر راه و شهرسازی از امضای قرارداد ذوب‌آهن با قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای تولید و استفاده از ریل ملی در پروژه راه‌آهن چابهار-زاهدان خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد اسلامی صبح امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «توانمندی‌های فنی و مهندسی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)» این نمایشگاه را فرصت مناسبی دانست که تأثیر سیاست‌های کلان نظام در اجرا را می‌توان در این نمایشگاه مشاهده کرد.

وی گفت: بحث مهم در این حوزه، خودباوری است؛ از زمان پیروزی انقلاب تاکنون استکبار جهانی این پیروزی را نپذیرفته و برای از بین بردن آن، تمام ظرفیت‌های خود را به کمک ارتجاع منطقه فعال کرده که مهم‌ترین ابزار آن، تحریم با هدف متوقف و تسلیم کردن ملت ایران بود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، مهم‌ترین هنر تحریم این بود که مسیرهای رسمی داخلی را به بندر و مسیرهای غیررسمی که فسادآور است، باز بگذارد تا وجاهت و مقبولیت جمهوری اسلامی را به چالش بکشد. تمام اعضا و جوارح تحریم برای ناتوان‌سازی جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شد اما این انقلاب که انقلاب ایمان‌ها و ارزش‌ها است، هیچ‌گاه متوقف نشد و مردم برای ایستادن آن، حتی از خون خود نیز گذشتند.

اسلامی ادامه داد: در سال‌های اخیر شاهد رشد خودکفایی و خودباوری بودیم و توانسته‌ایم تمام ریشه‌های وابستگی سیاسی را قطع کنیم اما لازمه قطع وابستگی اقتصادی، افزایش قدرت اقتصادی است که رونق تولید، یکی از جلوه‌های آن است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بالقوه را باید هم‌راستا کنیم، گفت: ما در وزارت راه و شهرسازی با این نگاه توانسته‌ایم در سال جاری در همه حوزه‌ها تلاش خود را صرف تولید کنیم. به طور مثال در بخش ریلی چه در حوزه زیرساخت و چه ناوگان، اتفاقات خوبی رخ داد و برای اولین‌بار در پروژه‌های ریلی از ریل و سوزن ملی استفاده کردیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه راه‌آهن چابهار زاهدان یادآور شد: پس از آنکه تأمین مالی این پروژه با عنایت رهبر معظم انقلاب از محل صندوق توسعه ملی انجام شد، قرار است طی قراردادی با ذوب‌آهن که با قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) به امضا می‌رساند، برای روسازی آن از ریل ملی استفاده شود.

اسلامی به تولید لوکوموتیو و واگن در داخل اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 14 هزار کیلومتر خط ریلی داریم و 14 هزار کیلومتر ریل دیگر در دست ساخت یا مطالعه است؛ اتصال پنج مرکز استان به ریل محقق شده و چهار استان دیگر در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه تا پایان دولت دوازدهم 580 کیلومتر آزادراه احداث می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 2400 کیلومتر آزادراه داریم و 2400 کیلومتر دیگر در دست ساخت است ضمن آنکه کنسرسیوم شرکت‌های ساختمانی برای تأمین مالی پروژه‌های ریلی را راه‌اندازی کردیم؛ این الگو قبلاً در بخش آزادراه اجرا شده بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 285
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران