پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264594 تاریخ : 1395/10/26-15:40:34
,10034,
استرداد یکی از عوامل اصلی پرونده فساد نفتی به کشور

استرداد یکی از عوامل اصلی پرونده فساد نفتی به کشور

رئیس پلیس بین الملل نیروی انتظامی از دستگیری و استرداد یکی از عوامل اصلی پرونده فساد نفتی به کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سردار مسعود رضوانی افزود: فرد یاد شده در یکی از کشورهای آمریکای مرکزی ردیابی ، دستگیر و به مقامات قضائی کشور تحویل داده شد.

وی اظهار کرد: پیرو اعلام و درخواست مقامات قضائی از پلیس بین الملل در خصوص ردیابی و استرداد یکی از عوامل اصلی پرونده بزرگ فساد نفتی، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: پیرو پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته در ابتدا این فرد در شرق آسیا (مالزی) ردیابی، شناسایی و دستگیر شد اما متأسفانه با تبانی های صورت گرفته، دوباره متواری شد که در نهایت این فرد در ادامه فرآیند ردیابی پلیس در یکی از کشورهای آمریکای مرکزی ردیابی و شناسایی و با همکاری پلیس این کشور دستگیر شد.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: براساس تعاملات پلیسی توانستیم متهم را به داخل کشور بازگردانیم و تحویل مقامات قضائی بدهیم که در نتیجه، سحرگاه روز گذشته این فرد که از عوامل اصلی پرونده فساد نفتی بود به مقامات قضائی تحویل داده شد.
وی تاکید کرد : پلیس بین الملل مجرمان متواری را رها نخواهد کرد و این پلیس مجرمان و متهمان فراری را با پیگیری های مجدانه به کشور باز می گرداند و تحویل مقامات قضائی می دهد.
رئیس پلیس بین الملل ناجا همچنین به یکی دیگر از عملیات این پلیس طی هفته گذشته اشاره کرد و گفت: هفته گذشته نیز یک مجرم میلیاردی از کشور آذربایجان به کشور استرداد شد.
پرونده فساد نفتی به بابک زنجانی مربوط می شود که در دوران تحریم، مقادیری همچون نفت خام و میعانات گازی را از شرکت نیکو (وابسته به شرکت نفت ایرانی ) خریداری کرد اما بابت خرید نفت ، 2 میلیارد و 60 میلیون یورو به شرکت نفت، بدهکار شد و به همین منظور ، پرونده ای در دادگاه تشکیل شد و این متهم اصلی نفتی در نهایت به مجازات اعدام و رد مال محکوم شد.
این پرونده در دیوان عالی کشور هم تایید شد . 
البته محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه در آخرین نشست خبری خود ، اظهار کرد که پرونده افراد دیگر نیز مرتبط با همین پرونده نفتی در حال رسیدگی است .



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 451
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران