پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 453048 تاریخ : 1398/01/26-13:24:48
,11,
از برنامه های توسعه ای و تأمین تجهیزات فنی سازمان بنادر حمایت می کنیم

وزیر دفاع

از برنامه های توسعه ای و تأمین تجهیزات فنی سازمان بنادر حمایت می کنیم

امیرسرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار مدیرعامل و اعضاء هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به همکاری های این سازمان و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، تاکید کرد: وزارت دفاع از برنامه های توسعه ای و تأمین تجهیزات فنی سازمان بنادر و دریانوردی حمایت می کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مهندس محمد راستاد مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان ؛آقایان حق شناس، حسن زاده، آرامی و الهیار صبح روز دوشنبه 26 فروردین ماه با امیرسرتیپ حاتمی؛ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیدار کردند .

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به فشارهای آمریکا و تحریم های اعمال شده، اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه تجارت دریایی و تأمین کالاهای اساسی را قابل تقدیر توصیف کرد و خواستار تداوم این مسیر شد.

وی با بیان اینکه در شرایط موجود که هدف دشمن تسلیم جمهوری اسلامی است، چاره ای جز مقاومت نداریم، گفت: در شرایط کنونی کشور، تکلیف ما ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و زورگویی است و قطعا نتیجه آن افتخار و سربلندی برای کشور خواهد بود.

امیر حاتمی با بیان اینکه بغض و کینه آمریکا و استکبار جهانی علیه ایران عمیق و تاریخی است، افزود: سناریوی آنها فشار بر ایران برای تسلیم محکوم به شکست است.

وزیر دفاع اقدامات دولت، مردم و دستگاههای اجرایی و نهادهای غیردولتی در ناامید کردن دشمن از فشارهای اقتصادی و روانی بر جامعه را بسیار مهم و قطعه ای از پازل کلی مقاومت در کشور توصیف کرد و گفت : ما در وزارت دفاع، از روز اول تحریم شدیم و هر از چندگاهی نیز شرکت ها و پرسنل ما را تحریم می کنند اما برای ما این موضوعات اهمیتی ندارد.

امیر سرتیپ حاتمی افزود: خوشبختانه پیشرفت های دفاعی کشور پس از انقلاب و به ویژه پس از تحریم ها، بی نظیر است و ما اکنون بالای 80 درصد از نیازهای دفاعی ر ا در داخل و با بهره گیری از توان کارشناسان داخلی تأمین می کنیم و اطمینان داریم با روحیه جهادی و خودکفایی در همه زمینه ها موفق خواهیم شد.

وزیر دفاع با اشاره به گزارش مهندس راستاد از اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در موضوع مقابله با فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم ها و بازنگه داشتن مجاری اقتصادی دریایی، آن را قابل تقدیر توصیف کرد.

وی با اشاره به همکاری های سازمان بنادر و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع تصریح کرد: وزارت دفاع از برنامه های توسعه ای و تأمین تجهیزات فنی سازمان بنادر و دریانوردی حمایت می کند. 

بنا بر این گزارش، در این دیدار، مهندس راستاد گزارشی از فعالیت های سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه های دریایی، بندری، فنی و مهندسی و تعاملات بین المللی این سازمان ارائه کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به دستاوردها و چالش های دریایی کشور در سال 97، یکی از چالش های سال گذشته را، تحریم های غیرقانونی آمریکا عنوان کرد و گفت: سال گذشته این سازمان توانست علیرغم شرایط سخت اقتصادی و فشار ها و تحریم هایی که متوجه تجارت و حمل و نقل دریایی شد، کارنامه مثبت و خوبی را ارائه کند و اجازه نداد که تعاملات اقتصادی و تجاری از بنادر متوقف شود و مجرای تجارت دریایی کشور در سال 97 مسدود شود.

راستاد تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی سال گذشته موفق شد، با وجود تمام محدودیت ها، بالغ بر 260 میلیون تن جابه جایی کالا و حمل و نقل دریایی را ثبت کند که این امر، نشان می دهد فشارها و تحریم ها نمی تواند ظرفیت بزرگ دریایی کشور را محدود کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: افتخار داریم در سازمانی خدمت می کنیم که سابقه بسیار روشنی در شرایط سخت دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه ارائه دو سند مهم کنترل و بازرسی از الزمات آب توان در اجلاس آیمو و  ارائه 7 سند در خصوص حفاظت از محیط زیست، تجسس و نجات دریایی به کمیته تخصصی آیمو را از مهمترین اقدمات سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه تعاملات بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد و گفت: همچنین پیشنهاد یک سند مشترک با استرالیا و تعدادی از کشورها در راستای ایجاد تغییر در شورای سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) داده شده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در سال 97 موفق شد به مدت 2 سال به عنوان ریاست کمیسیون منطقه ای هیدروگرافی انتخاب شود و نماینده سازمان نیز در دهمین اجلاس منطقه ای افسران مقابله با آلودگی خلیج فارس و دریای عمان به عنوان نایب رئیسی این اجلاس دست یافت.

به گفته راستاد علاوه بر موارد ذکر شده، در اجلاس تفاهم نامه منطقه ای اقیانوس هند در خصوص کنترل و بازرسی فنی و ایمنی کشتی ها، ایران از نظر تعداد بازرسی بعد از کشور استرالیا رتبه دوم را به دست آورد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه به اقدامات و فعالیت های این سازمان در ارتباط با امداد رسانی به سیلزدگان مناطق مختلف کشور، اشاره کرد و افزود: در حداقل زمان ممکن، تکمیل لایروبی 50 هزار متر مکعب مصب گرگانرود توسط این سازمان انجام می‌شود.

راستاد در تشریح برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی در سال 98 نیز بیان کرد: تکمیل تجهیزات فاز یک طرح توسعه بندر شهیدبهشتی چابهار و توسعه فاز 3 مجتمع بندری شهیدرجایی از جمله برنامه های مهم این سازمان در سال جاری است.

وی با بیان اینکه به دنبال مشارکت با اپراتورهای معتبر خارجی جهت سرمایه گذاری و راهبری پایانه کنتینری بنادر هستیم، گفت: اعمال سیاست های حمایتی و تشویقی برای جذب بار ترانزیتی، ترانشیپی و صادرات مجدد در دستور کار این سازمان در سال 1398 قرار دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از همکاری سازمان صنایع دریایی وابسته به وزارت دفاع در تأمین تجهیزات فنی شناورهای ناجی، ساخت کشتی و شناور و ... قدردانی کرد و گفت در سال جدید نیز در پی توسعه همکاری در حوزه تأمین شناور و کشتی های موجود خواهیم بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 272
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران