پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449644 تاریخ : 1397/12/04-15:14:56
,17,25,
ارزش تولیدات معدنی کشور 20 میلیارد دلار است/ سال آینده، آغاز نهضت معدنی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم کلنگ زنی واحد کنسانتره نفلین سینیت کلیبر:

ارزش تولیدات معدنی کشور 20 میلیارد دلار است/ سال آینده، آغاز نهضت معدنی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران از ظرفیت بالایی در تولید و صادرات مواد معدنی برخوردار بوده و ارزش تولیدات معدنی کشور 20 میلیارد دلار است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، رضا رحمانی در مراسم کلنگ زنی احداث واحد 40 هزار تنی تولید کنسانتره نفلین سینیت کلیبر ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: سال گذشته 9 میلیارد دلار تولیدات معدنی به کشورهای خارجی صادر شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز این رقم به بیش از 7 میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود: سال آینده آغاز نهضت معدنی در کشور است و لازمه این نهضت، اکتشاف، بهره برداری و ایجاد صنایع مربوطه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بازسازی معادن کوچک نیز در قالب این نهضت انجام می شود، گفت: در این زمینه از سرمایه گذاران داخلی و خارجی و فناوری های جدید استقبال می شود.

وی ادامه داد: ظرفیت سالانه مواد معدنی در کشور 700 میلیون تن است که از این میزان، پارسال بیش از 400 میلیون تن برداشت شد.

رحمانی تصریح کرد: تولیدات مواد معدنی هم مصرف داخلی داشته و هم به کشورهای مختلف صادر می شود و کنسانتره معادن بازسازی شده از سوی کارخانه های تولید مس، آهن و آلومینیوم به صورت تضمینی خریداری می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: اکنون 400 پهنه امیدبخش معدنی در کشور وجود دارد که پیش بینی می شود از این پهنه ها چند معادن مگاسایز ( ذخایر عظیم ) کشف شود.

وی افزود: آذربایجان شرقی ظرفیت های بالای معدنی دارد. این استان در تولید و کنسانتره معادن ظرفیت های مناسبی دارد که نیاز به سرمایه گذاران دارد.

بهره برداری در فجر 98

وجیه اله جعفری، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در مراسم کلنگ زنی واحد کنسانتره مجتمع معدنی نفلین سینیت کلیبر گفت: ظرفیت نخست واحد تولید کنسانتره نفلین سینیت 40 هزار تن است که در مراحل بعدی به 150 هزار تن می رسد.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری این طرح از سوی شرکت خارجی بوده و 20 میلیارد تومان آن نیز توسط سرمایه گذاران داخلی تامین شده است.

جعفری گفت: با احداث این کارخانه، علاوه بر تولید محصول صادراتی، ارز آوری به کشور و همچنین اشتغال زایی برای مردم منطقه را به همراه خواهد داشت. اکنون نیز 50 نفر در آن مشغول کار هستند.

وی افزود: مرحله نخست این طرح تا دهه فجر سال 98 به بهره برداری می رسد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 289
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران