پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 513183 تاریخ : 1399/02/30-13:27:50
,15,
ارایه توانمندی های بخش خصوصی در رویداد دات راینکس

ارایه توانمندی های بخش خصوصی در رویداد دات راینکس

دبیرکل سندیکای شناسایی و مکان یابی رادیویی گفت: برگزاری رویدادهایی نظیر دات راینکس که زمینه تعامل دوجانبه را فراهم می کند، می تواند شرایط را برای افزایش مشارکت موثر بخش خصوصی فراهم سازد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ایده شوی دات راینکس در حوزه ناوبری و موقعیت یابی با همکاری و مشارکت سازمان فضایی ایران، سندیکای شناسایی و مکان یابی رادیویی و وزارت راه و شهرسازی از 10 تا 12 خردادماه بصورت مجازی برگزار می شود.

سحر بنکدارپور، دبیرکل سندیکای شناسایی و مکان یابی رادیویی گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) امسال با عنوان جهش تولید نامگذاری شده است. اغلب شرکت های عضو سندیکا نیز جزو تولیدکنندگان و شرکت های دانش بنیانی هستند که در چنین رویدادهایی امکان به نمایش گذاشتن توانمندی و ظرفیت هایشان وجود دارد. برگزاری و مشارکت در چنین رویدادهای تخصصی فرصت ارائه و معرفی محصولات تولیدی را به شرکت ها می دهد و در شکل گیری یک فضای رقابتی سالم موثر خواهد بود.

دبیرکل سندیکای شناسایی و مکان یابی رادیویی با تاکید بر اهمیت برگزاری چنین رویدادهایی در توسعه بازار حوزه موقعیت یابی و ناوبری افزود: با توجه به اینکه پیش از برگزاری همایش دات راینکس با همکاری سازمان فضایی ایران، زمان زیادی برای دریافت نیازهای دستگاه ها و نهادهای دولتی صرف شده است، سبد اعلام نیازهایمان ترکیب مناسبی از بخش دولتی است که فرصت خوبی را برای شرکت های فعال ایجاد می کند تا با دانش روز و آخرین فناوری موجود، به این نیازها پاسخ دهند. در واقع دات راینکس و همایش های مشابه آن یک موقعیت برد_برد است که هم بخش خصوصی به قرارداد و پروژه کاری می رسد و هم دستگاه دولتی نیازش را با محصولی از تولید داخل برآورده می کند.

بنکدارپور با اشاره به توانمندی موجود در بخش خصوصی گفت: در حال حاضر فعالان بخش خصوصی در این حوزه را می توان به سه بخش تقسیم کرد. گروهی که تولید کننده هستند و دانش فنی برای طراحی و تولید محصولات را در داخل دارند. گروهی دیگر قطعات را وارد می کنند و با راه اندازی خط تولید محصول نهایی را مونتاژ می کنند. علاوه بر اینها گروهی هم به کار واردات مشغول هستند.

وی اعتماد و واگذاری امور به بخش خصوصی را مهمترین اصل دانست و خاطر نشان کرد: باید به توانمندی و ظرفیت بخش خصوصی اعتماد و توجه کرد و بازار رقابتی ایجاد کرد تا تمام گروهها در فضایی شفاف برای افزایش کیفیت تولیداتشان تلاش کنند.

بنکدارپور ایجاد فضای تعاملی دوجانبه را از مهمترین ویژگی های رویداد دات راینکس دانست و افزود: در رویدادهای پیش از این، همیشه دولت متکلم وحده بوده و بخش خصوصی تنها شنونده اقدامات دولت بود. حالا ولی فرصتی است تا دولت ابتدا نیازهایش را مطرح کند و بخش خصوصی با اتکا به دانش و توانمندی هایش به این نیازها پاسخ بدهد. برگزاری رویدادهایی که زمینه تعامل دوجانبه را فراهم می کند، می تواند زمینه را برای افزایش مشارکت موثر بخش خصوصی فراهم سازد که این مساله می تواند گام مهم و زمینه ساز تحقق اهداف شعار جهش تولید باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 246
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران