پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465053 تاریخ : 1398/02/31-14:27:32
,17,
اخذ مالیات بر عایدی سرمایه برای حمایت از تولید ضروری است

معاون طرح و برنامه:

اخذ مالیات بر عایدی سرمایه برای حمایت از تولید ضروری است

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اخذ مالیات بر مبنای عایدی سرمایه در شرایط فعلی اقتصاد برای حمایت از تولید لازم و ضروری است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی گفت: یکی از موانع پیش روی توسعه بخش تولید، عدم جذابیت آن برای سرمایه‌گذاری است چرا که در بخش‌های غیرمولد همچون خرید و فروش مسکن، زمین، طلا، خودرو و ... سودآوری بالایی وجود دارد.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای ایجاد تعادل در بازده بخش‌های مختلف به‌ویژه در شرایط تحریمی و افزایش نرخ ارز، بسیار ضروری است.

معاون طرح و برنامه تصریح کرد: در بسیاری از کشورها با اعمال سیاست‌های مالی خاص از جمله مالیات، بیمه، عوارض و سایر اقدامات به این موضوع ورود پیدا کرده‌اند.

زرندی تأکید کرد: جای این سیاست در اقتصاد ایران خالی است و فقدان چنین ابزارهایی منجر به ایجاد بازده‌های یک‌ساله بالای صددرصد در واسطه‌گری دارایی‌هایی همچون سکه، طلا، خودرو و مسکن نسبت به فعالیت‌های مولد صنعتی، معدنی و تجاری شده است.

معاون طرح و برنامه گفت: مهمترین اولویت کشور پشتیبانی از تولید است و باید برای تحقق اهداف شعار سال جاری، ایجاد زیرساخت لازم جهت جلوگیری از فعالیت‌های غیرمولد و هدایت منابع به سمت فعالیت‌های مولد پیگیری شود.

زرندی تأکید کرد: اگر بخواهیم رونق تولید در کشور اتفاق بیفتد باید تصمیمات مهمی در عرصه اقتصادی کشور اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: با همان رویه‌ها و رویکردهای قبلی رونقی اتفاق نمی‌افتد، لذا باید تصمیمات و سیاست‌های جدید را در عرصه تولید بگیریم و این امر مستلزم همراهی همه دستگاه‌های اقتصادی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 267
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران