پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452846 تاریخ : 1398/01/24-16:15:31
,17,22,
اختصاص 700 میلیارد تومان برای رونق تولید در اردبیل

اختصاص 700 میلیارد تومان برای رونق تولید در اردبیل

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سال رونق تولید بیش از 700 میلیارد تومان تسهیلات در حمایت از واحدهای تولیدی پیش‌بینی شده تا با پرداخت آن رونق تولید و اشتغال را در سطح استان شاهد باشیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، صادقی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید، سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان یکی از مطالبات اصلی این موضوع را مد نظر و مورد هدف‌گذاری قرار داده تا در همه بخش‌ها به ویژه تولید و اشتغال رونق مضاعف اتفاق بیفتد.

وی ضرورت تسریع و شتاب‌بخشی را در این زمینه یادآور شد و تصریح کرد: براساس تفاهمنامه‌ای که بین سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین برنامه و بودجه به امضا رسیده، از محل بند «الف» تبصره 18 قانون بودجه با هدف رونق تولید و اشتغال مقرر شده در سه حوزه ایجادی، سرمایه در گردش و طرح‌های توسعه‌ای تسهیلات مناسب به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران پرداخت شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ابتدا قرار بود 232 میلیارد تومان به عنوان سهم استان برای بخش صنعت و واحدهای تولیدی در نظر گرفته شود که با تاکید استاندار اردبیل بر سه دستگاه صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و حوزه گردشگری در جهت معرفی طرح‌های اشتغالزا قرار شد برای بخش صنعت منابع بیشتری در نظر گرفته شود.

صادقی افزود: با توجه به معرفی طرح‌های متعدد، قرار شد در مجموع 700 میلیارد تومان به بخش صنعت تزریق شود تا واحدهای تولیدی به رونق و توسعه همه‌جانبه دست پیدا کنند.

وی به ثبت‌نام 151 واحد در جهت بهره‌مندی از این تسهیلات اشاره کرد و ادامه داد: قرار شد در سال‌جاری برای 100 واحد تولیدی که توان بهره‌برداری در سال‌جاری را دارند، با اشتغالزایی پنج هزار نفر تسهیلات پرداخت شود که از این بین 32 واحد به عنوان واحدهای مهم و پیشران در جهت رونق تولید و اشتغال معرفی شدند که امیدواریم پرداخت تسهیلات به این واحدها به انجام برسد.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: پرداخت تسهیلات به این واحدها بعد از انجام مراحل ثبت‌نام و تسهیلی که در حوزه بروکراسی ایجاد کردیم، به سرعت اتفاق می‌افتد که امیدواریم با پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغال و رونق اقتصادی را شاهد باشیم.

وی به سه پهنه معدنی فعال استان اشاره کرد و گفت: با پشت سر گذاشتن مراحل مطالعات نیمه تفصیلی، پهنه‌های معدنی استان به مراحل امیدبخش با معرفی عناصر و مواد معدنی نظیر طلا، مس و... رسیده‌اند که امیدواریم در این زمینه نیز شاهد سرمایه‌گذاری برای صنایع تبدیلی در بخش معدن باشیم.

صادقی یادآور شد: در مشگین‌شهر و خلخال پهنه‌های معدنی با ذخایر امیدبخش معرفی شدند که ما سعی می‌کنیم با کم کردن روند بروکراسی اداری نسبت به صدور مجوزها اقدامات قانونی را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: اخیراً یک سرمایه‌گذار که در حوزه تولید نخ پنبه متقاضی اشتغال و فعالیت اقتصادی بود، ما در کمتر از دو ساعت جواز تأسیس آن را صادر کردیم و امیدواریم در کمتر از 1.5 سال فاز اول این کارخانه که زمینه اشتغال 400 نفر را فراهم می‌آورد، فعالیت خود را آغاز کند.

صادقی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما قطعاً از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان با تمام توان و کم کردن موانع و مشکلات حمایت می‌کنیم و امیدواریم هم در بخش صنعت و هم صنایع معدنی زمینه‌های خوب سرمایه‌گذاری با شرایط مطلوب‌تر و در نظر گرفتن امکانات و وضعیت موجود اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: ‌در سال رونق تولید در بخش فرش با پرداخت تسهیلات کم بهره و پوشش بیمه‌ای بافندگان فرش سعی داریم تا اشتغال خانگی و تولید فرش دستباف در این استان رونق گرفته و ضرورت یک حرکت منسجمی را شاهد باشیم.

طرح نظارتی ماه رمضان عملیاتی می‌شود

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه به ایام ماه رمضان و اجرای طرح نظارتی در این ایام پرتقاضا اشاره کرد و یادآور شد: ‌برای ایام ماه رمضان نیز به اندازه کافی مایحتاج مردم تأمین خواهد شد و هیچ نگرانی و دغدغه‌ای از این بابت وجود ندارد.

وی به برخی حراجی‌ها و فروش‌های فوق‌العاده واحدهای صنفی اشاره کرد و ادامه داد: باید این حراجی‌ها و فروش فوق‌العاده با همکاری اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام شود تا اجناس بی‌کیفیت تحویل مردم داده نشود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 332
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران