پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463441 تاریخ : 1398/02/08-14:35:39
,11,
احداث 20پست اسکله گردشگری در سواحل خلیج فارس

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر عنوان کرد:

احداث 20پست اسکله گردشگری در سواحل خلیج فارس

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی، ضمن تشریح اقدامات سازمان در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی، گفت: سازمان بنادر خود را مسئول توجه به ساحل نشینان و ایجاد فرصت های شغلی برای مردم منطقه می داند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، منصور آرامی؛ معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی در برنامه «صبح با خبر» که در آستانه روز خلیج فارس و با موضوع «خلیج فارس و مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر» از شبکه خبر پخش شد، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی خود را مسئول ارائه خدمات به مردم ساکن در سواحل و بنادر خلیج فارس می داند؛ دریا برای مردم این مناطق بزرگترین منبع درآمد و نعمت خدادادی بوده و سازمان بنادر تمام تلاش خود را خواهد کرد که مردم منطقه حداکثر بهره‌وری اقتصادی را از این نعمت بزرگ داشته باشند.

وی ادامه داد: ظرفیت و پتانسیل خلیج فارس بسیار بالا بوده این در حالی است که بسیاری از مناطق ساحلی این دریا خالی از سکنه هستند و زیرساخت مناسبی برای تمرکز جمعیت ندارند؛ از همین جهت سازمان بنادر خود را مسئول توجه به ساحل نشینان و ایجاد فرصت های شغلی برای مردم منطقه می داند.
آرامی تصریح کرد: در این راستا سازمان بنادر با ارائه تسهیلات به ساکنین این مناطق، توسعه حمل و نقل دریایی، تجهیزات کسب و کار دریایی، گسترش گردشگری دریایی و رونق کسب و کار دریایی را در دستور کار خود دارد.

توجه به معیشت، کسب و کار و فعالیت های اقتصادی ساکنین بنادر کوچک

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان با اشاره به درآمدزا بودن این سازمان خاطرنشان کرد: سازمان بنادر برای توسعه مناطق ساحلی و بنادر کوچک از محل درآمد بنادر بزرگ استفاده می کند؛ توجه به بنادر کوچک در کنار توجه به معیشت، کسب و کار و فعالیت های اقتصادی ساکنین این مناطق  در سواحل خلیج فارس از الزامات سازمان بنادر در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود است.

خلیج فارس و دریای عمان محور توسعه اقتصاد پایدار است

آرامی در پاسخ به این سوال که در چه حوزه هایی نیازمند توسعه زیرساخت هستیم، گفت: خلیج فارس و دریای عمان محور توسعه اقتصاد پایدار است به همین منظور توسعه مسیرهای ارتباطی در منطقه چه به صورت جاده ای، ریلی یا هوایی از مهمترین موارد برای افزایش بهره‌وری از این مناطق به حساب می آید.

وی افزود: برای مثال می توان به جزیره هرمز اشاره کرد؛ زمانی که بندری استاندارد در این جزیره وجود نداشت و اسکه مناسبی برای تردد شناورها در این جزیره موجود نبود، امکان تردد و رفت و آمد به این جزیره بسیار محدود بود؛ از زمانی که زیرساخت لازم در این جزیره توسط سازمان بنادر ایجاد شده، مشکلات تردد به این جزیره مرتقع شده و گردشگران نیز اماکن سفر به این جزیره به صورت ایمن و بی خطر را داشته اند و بطبع آن شاهد رشد اقتصادی در این جزیره نیز بوده‌ایم؛ از همین رو ایجاد زیرساخت ها و بستر های مناسب ارتباطی از مهمترین عوامل توسعه و رونق در منطقه بوده که سازمان بنادر به عنوان بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی خود این موضوع را مدنظر دارد.

اختصاص 3500 میلیارد ریال توسط سازمان بنادر برای بهره برداری از طرح ها در راستای توسعه حمل و نقل و گردشگری دریایی در خلیج فارس

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره با این موضوع که یکی از اقدامات سازمان در راستای توسعه و رونق حمل و نقل دریایی، تمرکز بر ساحل نشینان و بومیان این مناطق است، افزود: با وجود عدم توجیه اقتصادی در بسیاری از موارد و با توجه به اهمیت موضوع مسئولیت‌های اجتماعی برای سازمان بنادر، تسهیلات متعددی در اختیار افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گزاری و فعالیت در حوزه توسعه حمل و نقل دریایی و گردشگری قرار گرفته است؛ در سال های اخیر در حدود 3500 میلیارد ریال در قالب تسهیلات توسط سازمان بنادر برای بهره برداری از طرح ها و پروژه‌های متعدد، ارائه شده است.

استاندارد سازی 80 شناور توسط سازمان بنادر در آب های خلیج فارس

وی با اشاره به حذف شناورهای غیراستاندارد از ناوگان دریایی، خاطرنشان کرد: از 58 شناور مسافری فعال در خلیج فارس، 27 شناور از محل بودجه تعیین شده توسط سازمان بنادر تسهیلات دریافت کرده اند؛ در حدود 80 شناور خدماتی برای تجهیز و استانداردسازی از سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات دریافت کرده اند؛ این تسهیلات باعث رونق صنعت دریایی در سواحل نیز شده است؛ کارخانه و شرکت های کشتی سازی کوچک و بزرگ در سواحل و بنادر خلیج فارس با بهره گیری از تسهیلات ارائه شده، کسب و کار خود را ارتقا داده اند.

ارائه 250 میلیارد تومان طرح اقتصادی در سال 97

آرامی خاطرنشان کرد: در سال 97، سازمان بنادر در حدود 250 میلیارد تومان طرح اقتصادی ارائه کرده است. تسهیلات ارائه شده توسط سازمان در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی در منطقه از سال 80 تا کنون شامل 220 طرح بوده است؛ طرح های ارائه شده با موضوع گردشگری، آموزشی، خدماتی و نوسازی ناوگان فرسوده از اولویت‌ها برای ارائه تسهیلات در سازمان بنادر و دریانوردی هستند؛ در دو سال گذشته، سازمان بنادر در حدود 20 پست اسکله گردشگری در سواحل خلیج فارس با اعتبار 5 میلیارد تومان ایجاد کرده است. ساخت و بهره برداری از 13 فروند اسکله شناور گردشگری نیز در سال 98 در سواحل خلیج فارس و جزایر در دستور کار سازمان قرار دارد.

احداث 49 موج شکن چند منظوره در مناطق ساحلی با هزینه ای در حدود 5000 میلیارد ریال

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر در ارتباط با طرح احداث موج شکن های چند منظوره در خلیج فارس اعلام کرد: بخش اصلی فعالیت های سازمان بنادر متوجه بنادر بزرگ تجاری کشور است. با این حال بسیاری از بنادر محلی کوچک با کاربری های مختلف نیز در سواحل خلیج فارس وجود دارد که برای مردم محلی حائز اهمیت هستند و از این رو رسیدگی به آنها به عنوان بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر سازمان بنادر 49 موج شکن چند منظوره را در مناطق ساحلی با هزینه ای در حدود 5000 میلیارد ریال احداث کرده است. مجموع طول این موج شکن ها 47 کیلومتر بوده و مورد بهره برداری مردم محلی در مناطق مختلف قرار گرفته است. در حدود 30 بندر کوچک نیز در استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان قرار دارد که سازمان بنادر به عنوان بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی خود در حال ارائه خدمات و تسهیلات به آنها است.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 290
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران