پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452087 تاریخ : 1398/01/08-14:12:42
,15,10028,
احتمال تشدید سیلاب در استان گلستان به دلیل ذوب پوشش برف ارتفاعات

هشدار؛

احتمال تشدید سیلاب در استان گلستان به دلیل ذوب پوشش برف ارتفاعات

رییس مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران درحالی از احتمال تشدید آب گرفتگی و وقوع سیلاب در استان گلستان به سبب ذوب شدن پوشش برفی در روزهای آینده خبر داد که اطلاعات استخراج شده از عکس های ماهواره ای حاکیست که پوشش برفی ارتفاعات استان گلستان نسبت به دو هفته پیش، بیش از چهار برابر شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، امید شکوفا رییس مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران از تشدید آب گرفتگی و سیلاب در استان گلستان طی روزهای آینده خبر داد و گفت: بنابر نقشه‌های ماهواره‌ای تهیه شده توسط گروه سنجش از دور این مرکز، امکان تشدید سیلاب در استان گلستان با افزایش ذوب برف در ارتفاعات وجود دارد.

وی افزود: بنابر اطلاعات استخراج شده از تصاویر ماهواره‌ای، میزان سطح برف در منطقه 350 درصد نسبت به دو هفته قبل افزایش یافته است که در صورت افزایش دما و بارش باران در روزهای پیش رو، احتمال ذوب برف و تشدید سیلاب در منطقه وجود دارد.
بنابه این گزارش، مطابق اطلاعات منتشر شده از سوی پژوهشگاه فضایی پایش های ماهواره ای حاکیست که در روز بیست و دوم اسفندماه سال گذشته سطح دارای پوشش برف در استان گلستان 849 کیلومتر مربع بوده است. این درحالیست که سطح برف در روز هفتم فروردین امسال با رشد بیش از چهار برابری به 3707 کیلومتر مربع رسیده است.
 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 342
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران