پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 508524 تاریخ : 1398/12/06-17:25:01
,23,17,
اثرات پرداخت مالیات

اثرات پرداخت مالیات

تحلیل گران اقتصادی براین باورندکه مالیات بعنوان یکی از مهمترین منابع درآمد دولت به شمار می رود.

بانک و صنعت، مالیات قسمتی از درآمد یا دارایی افراد است که به منظور پرداخت مخارج عمومی و اجرای سیاست های مالی در راستای حفظ منافع اقتصادی اجتماعی و سیاسی کشور به موجب قوانین و به وسیله اهرمهای اداری و اجرای دولت وصول می شود و مالیات دهندگان تقریبا پذیرفته اند که باید سهم خود را در هزینه های اجتماعی بپردازند. سالیان زیادی است که مالیات سرلوحه برنامه های اقتصادی دولتهاست و اقتصاد دانان و در راس آنها مسئولین نظام مالیاتی می کوشند با شفاف سازی و تبیین نقش مالیات در گرداندن چرخ اقتصادی کشور ، راهکارهایی را که موجب افزایش اعتماد عمومی و میزان مشارکت آنها در پرداخت مالیات باشد اجرایی نمایند. دولت‌ها با استفاده از مالیات در بخش‌های مختلف به امور کشورداری می‌پردازند و آن را صرف آسایش خود مردم می‌کنند. دولت ها به کمک این منبع، توانایی تامین بخش قابل توجهی از هزینه های گوناگون خود را به دست آورده و متناسب با حجم مالیات ستانی، قادر خواهند بود که منابع در اختیار را براساس اولویتهای مورد نظر تخصیص دهند.
در یک حکومت مردم سالار ، در تمامی زمینه ها مردم خود را در آینده و سرنوشت کشور دخیل دانسته و میبایست علاوه بر مشارکت در انتخابات جهت امور سیاسی، به این باور نیز برسند که برای رفاه و آسایش بیشتر وآینده خود و فرزندانشان باید مالیات پرداخت نمایند و پرداخت کم مالیات به منزله کاهش خدمات عمومی است و باور این مسئله افراد را تشویق به پرداخت مالیات بصورت داوطلبانه مینماید که تمام این مطالب مستلزم اعتماد مردم به دولت میباشد. نمونه دینی آن میتوان به مسئله خمس و زکات اشاره نمود که مردم با توجه به آموزه های دینی و با اعتقاد و باوری که دارند سالانه در صورت مشمول بودن پرداخت می نمایند و نیاز کشور ما نیز حرکت به سمت این باور است.
وقتی مالیات پرداختی ما برای احداث بیمارستان، مدرسه و جاده و پل هزینه می شود و همه ما از این امکانات بهره مند می شویم وظیفه داریم بخشی از درآمد خودمان را برای تامین این هزینه ها به دولت بدهیم تا دولت هم بتواند برنامه ریزی های لازم را جهت توسعه و گسترش این امکانات انجام دهد.
در سالهای اخیر مبنای سیاستهای اقتصادی دولت بر تامین بخشی از هزینه ها از محل مالیات شده است. در همین راستا و برای ترویج فرهنگ مالیاتی در بین آحاد عمومی جامعه، سازمان امور مالیاتی کشور برنامه هایی را تنظیم وبه مرحله اجرا در آورده است. هدف غایی این برنامه ها آشنایی مردم و مودیان مالیاتی با محل هزینه کرد مالیات می باشد تا پرداخت کنندگان مالیات بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می دهند در جهت رفاه و آسایش خودشان هزینه می شود.


سازمان امور مالیاتی



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 373
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران